Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




fordeling af faktura

0
Hej E-conomics

 

Det ville være super godt hvis jeres lager kunne håndtere ophavsmænd. Det vil sige at når jeg sælger en ydelse, vil systemet automatisk lave en fordeling af min faktura. At jeg i firmaet beholder 75% af det faktureret beløb og de sidste 25% kommer på en f.esk. kreditor (ophavmand) så jeg hele tiden har styr på hvad jeg skylder ophavsmand(mænd) Da jeg har en virksomhed der der har komponister som de sælger deres noder og der skal firmaet beholde en del og komponisten have sin del.

Hilsen Tine
i Forslag » Andet af (160 points)

2 Svar

Hej Tine, 

Jeg kan godt forstå, hvad du mener her. Jeg vil starte med at sige, at dit forslag selvfølgelig skal have en fair chance for opmærksomhed og derfor vil jeg lade dit forslag ligge herinde i et par uger inden jeg tager stilling, hvordan vi arbejder videre med det. 

Hvis vi ikke ender med at arbejde videre med det, så har jeg et forslag til, hvordan i måske kan holde styr på det. Det er ikke en perfekt løsning, hvor du ser det skylde beløb på en kreditor, men det er et workaround til det. 

Vi har nemlig et afdelingsmodul, hvor du via en afdeling kan dele en omsætning op. I det her tilfælde, så er tanken, at du deler et salg op på to afdelinger. Første afdeling får 25% og den anden får 75%.
Hvis hver kompinist er oprettet som en 'afdeling', så vil du trække en rapport og se, hvor meget I skylder, da det vil være 25% af salget. De sidste 75% af salget kan i så vælge at bruge eller lade være. Det ændrer ikke noget for jeres regnskab. Det giver jer blot en ekstra dimension, hvis I trækker en rapport på de afdelinger, der er relevante. Herfra kommer navnet på modulet også. Det hedder nemlig dimension, hvis du ser her. 

Det kræver selvfølgelig i vil benytte afdelinger og at denne afdeling sættes på varen.
Vær opmærksom på, at det ikke kommer et skyldigt beløb på kreditoren, men det gør trods alt, at i kan se, hvor meget i skylder ved at trække en afdelingsrapport over det. 
Hvis du synes det lyder som noget du kan bruge, så vil jeg meget gerne uddybe, hvordan i sætter det op og bruger det. 
Du er meget velkommen til at stille spørgsmål smiley
 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Tine, 

På baggrund af manglende efterspørgsel, så vil vi i denne omgang ikke arbejde videre med dit forslag. Du skal dog have tak for dit input. Jeg håber du får tid til at kigge på mit alternative forslag.

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)