forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Faktura til bogholderi - og ikke andre

0

Kære e-conomic

Jeg har vendt denne problematik før, og jeg bliver nød til at gøre det igen. Vi får jævnligt sådan en mail fra vores kunder:

"Tak for faktura – men vil I fremover kun sende fakturaer til faktura@xxxxxxx.dk ? og ikke også direkte til medarbejderen"

Vores kunder består primært af større firmaer, hvor der er mange ansatte. MANGE af disse store firmaer ønsker ikke at de enkelte medarbejdere der har modtaget tilbud og ordrebekræftelser også får faktura. De vil have faktura sendt direkte til deres bogholderi mail.

Det er et meget stort ønske at der bliver lavet et felt på kunden der hedder fx. "Faktura til bogholderi" Det er KUN selve fakturaerne der skal sendes dertil IKKE andet, og ikke andre skal have faktura kun bogholderiet.

Venlig hilsen
Anita Gamskjær
Subcolro

 

 

 

spurgt 1 Mar i Forslag » e-conomic generelt af subcolor (580 points)
Hvad med at kunderne får en oio-faktura til bogholderiet uden at der sendes mail?

Det kan jo også være en mulighed

mvh
Hej Jimmy

Nu kender jeg ikke til oio fakturaer, men så vidt jeg hurtig kan læse så er det noget man skal være oprettet til at kunne modtage, og hvis det er tilfældet, så vil det ikke være det vi søger.

Det vi i stor grad mangler er at kunne vælge ud, så Bogholderiet modtager en mail med faktura, men ordrens kontaktperson IKKE modtager mail med faktura, som de ellers normalt gør.

Mangler en funktion der kundevis kan afgøre om det er kontaktpersoner der skal modtaget fakturaer, eller om faktura skal sendes til en helt anden (normalt et firmas bogholderi)

Venlig hilsen
Anita Gamskjær

2 Svar

Hej Anita.

Tak fordi du skriver ind til os her på forum.

Vi har faktisk et indlæg som drejer sig om den samme idé du kan finde her,

Idéen er at man i så fald kan vælge hvilken mail der anvendes når man sender en tilbud, ordre eller faktura. Prøv at tage et kig på indlægget og se om det ikke er dette du også søger. I så fald må du meget gerne stemme det op, ellers så lad os fortsætte samtalen her hvis det er anderledes.

Hav en rigtigt god weekend.


Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 1 Mar Forslag af Charles Jensen (13,780 points)

Hej Charles

Jo, det er netop noget i den stil jeg søger, og jeg er enig i trådstarters kommentar: 

"Skal den samme mailadresse bruges til alt, kan der evt. vinges en boks af, så alle skrivelser sendes til samme mail. Eller omvendt, at man sætter flueben, hvis der er behov for flere mailadresser. Så er det en fast gemt oplysning, som brugeren ikke skal huske på ved hver udskrivning af faktura eller kontoudtog"

Det der er vigtig er at det ikke er noget der skal tages stilling til ved hver enkelt handling, men noget der kører automatisk efter det er opsat OG at den fakturamail man nu fx. sætter på kunden gør at den kontaktperson der er på en ordre ikke modtager nogen faktura.

I dag sætter vi en fakturamail på den enkelte kunde via kontaktpersoner og vinger af i "faktura" og "rykker", så får bogholderiet korrekt CC af det de skal bruge, men mange af de store firmaet ønsker ikke at kontaktpersonerne på ordren skal have faktura også Som det er nu kan vi ikke komme udenom det uden manuelt at skulle skifte kontaktperson ved fakturaudsendelse, og det holder ikke, da det er for usikkert om det huskes. 

Så en funktion der ved udskrift/forsendelse af en aktivitet altid går forbi kundekartoteket og tjekker om der er opsat en emailadresse til fx. "faktura til bogholderi", og hvis der er det, overrules kontaktpersonen. Er der ikke noget benyttes kontaktpersonen på ordren

Venlig hilsen
Anita Gamskjær

 

 

 

 

Hej igen Anita.

 

Ja det var nemlig lige det vi sad og kiggede på. Selve denne mulighed for at man kan sætte det op på de specifikke typer af bilag man kan sende ud, og alt efter typen sende til den korrekte mail. Det skal foregå automatisk, men selvfølgeligt med muligheden for at gøre det manuelt

Jeg ser stadig lige hvor mange brugere der ønsker dette og så tænker jeg nok at dette bliver taget med op til udviklingen da det ser ud til at det er et større ønske.

Hav en fantastisk dag Anita! :-)
Tak i lige måde Charles, og ja det er bestemt et meget stort ønske herfra. Det vil være dejligt at kunne opfylde kundernes ønske :)

Venlig hilsen
Anita Gamskjær
God dag derude.

Jeg skriver her omkring en nyhed som jeg håber vil falde jer i god smag.

Vi har nu udviklet muligheden for at kunne definere hvilken mail der modtager "Faktura, tilbud og ordre".

Hvis i går ind under "Salg -> Kunder -> Rediger en kunde" så vil i nu se en ny fane der hedder "E-mail" herinde kan i specificere mailen som skal modtage de 3 overnævnte dokument typer.

Jeg håber det hjælper jer på vej.

Hav en rigtigt god weekend.

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 14 Jun Forslag af Charles Jensen (13,780 points)
Hej Charles

Fantastisk, jeg har en hel række kunder der bliver glade TAK!

Venlig hilsen
Anita Gamskjær
overvejes× 111
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”