Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fakturering i slutningen af abonnementsperiode

+1
Hejsa,

Kunne I ikke gøre det muligt at vælge således at faktura bliver udsted i slutningen af en faktura periode frem for i begyndelsen?

Et boks hvor man kunne angive dette skulle være rigeligt.
i Forslag » Dimension (afdelinger) af (520 points)

1 Svar

Hej og tak for dit indlæg.

Normalt kan man selv vælge fakturadatoen, når man har kørt en abonnement kørsel, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om det kunne være noget andet du mener ? Eksempelvis om det er slutdatoen på selve abonnementet der skulle afgøre fakturadato ?

Ser frem til at høre fra dig og så må du have en rigtig dejlig weekend

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
OK, det virker til at I ikke rigtig har tænkt jer at gøre noget ved abonnements- modulet og hvis man har brug for det skal kikke sig efter et andet system.

Det er jo de mest basale ting, som I ikke laver på det
Kunne I ikke tage op til overvejelse at gøre det muligt at en abonnements faktura først udsendes ved enden af perioden.

Det er dog vigtigt at der laves en månedlig periodisering hen over perioden, men selve faktura skal først laves og udsendes ved udgangen af perioden
Hej igen

Hvis du specificere det på pr. datoen kan det lade sig gøre. Jeg foreslår du evt. kontakter vores support for at få en nærmere forklaring
Hejsa,

Det løser ikke problemet. Scenariet drejer sig om et abonnement som er bagudbetalt.

Lad os lave et eksempel hvor det er et abonnement der er betalt en gang om året - bagud. For at gøre det let, så følger det kalenderåret

Når man kører sin abonnementskørsel efter den 1 januar i et givent år, så skal denne gange at abonnementet kører og skal starte med at periodisere indtægterne.

Når vi kommer frem til 31 december (eller umiddelbart efter), så skal regningen sendes til kunden.

Om selve regningen dannes 1 januar eller 31 december har jeg ikke en holdning til, men det vigtige er periodiseringen starter fra januar og at der ved udgangen af perioden kan sendes en regning.
Kan I ikke overveje at få lavet noget funktionalitet, så abonnementet faktureres i slutningen af perioden og ikke i starten (men dog huske at indtægter skal periodiseres fra start i perioden)