forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Nummerserier

+2
Som ny i E-conomic har jeg lige lært vigtigheden af at forstå bilagsnummerering og nummerserier i E-conomic. Sidder lige nu med et kæmpe problem idet mine nummerserier kolliderer med hinanden. Jeg havde rettet nummerserierne i de forskellige kassekladder, men havde overhovedet ikke forestillet mig, at det kunne kollidere med nummerering af faktura, rykkere osv, men det kan det altså. Jeg synes det ville være SUPER nemt, hvis man kunne sørge for, at fakturanumre altid startede med et stort F, Ordre med et O, kreditnotaer med et K, rykkere med et R osv. og så lod de almindelige numre uden forbogstav være helliget kassekladderne. På den måde ville det også være meget nemt at se, hvilken type bilag der blev refereret til på de forskellige rapporter. Lige nu ligger der mange timers arbejde foran mig for at rette i kassekladden fra nytår frem til i dag og samtidig skal jeg have accept fra revisor og dokumentation overfor SKAT hvorfor jeg laver om på fakturanummerrækken. Puha de forbogstaver ville gøre det meget nemmere for alle, idet man ikke skal tænke på nummerserier overhovedet, andet end i sin daglige bogføring hvis man bruger mere end 1 kladde.
spurgt 27 Feb i Forslag » Andet af Lone Krieger (140 points)
status opdateret 1 Mar af Susan Jensen

1 Svar

Hej Lone

Tak for dit indlæg som jeg synes lyder som en god ide.

Jeg kan sagtens se meningen med, at have et bogstav foran bilagsnummer og jeg vil lige tage det videre til vores udviklingsteam for at høre om mulighederne.

Jeg vender tilbage når jeg ved noget mere

Rigtig god weekend til dig

Venlig hilsen/Best regards

 

Susan Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 1 Mar Forslag af Susan Jensen (15,540 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”