Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Projekt fordeling

0
Hej :-)

Jeg er ny i projektstyring.

Jeg har en del fakturaer, hvor der er flere projekter på samme faktura som skal fordeles.

Jeg ville rigtig gerne gøre følgende i en og samme postering :

Leverandørfaktura  - bank kun postering - afkryds projekt - fordeling.

Er der nogle som har en rigtig god løsning på dette ?

På forhånd tak.

Bedste hilsner fra Tina - The Lab A/S
i Spørgsmål » Projektstyring af (160 points)

1 Svar

Hej Tina, 

Som jeg forstår dit spørgsmål, så kan det godt lade sig gøre. Jeg vil forklare herunder, hvis jeg har misforstået dig, så siger du bare til. 

Vi tager det som et eksempel: 
Du har fået en leverandørfaktura på 5.000. Den skal oprettes med typen 'kun postering', så betalingen automatisk bliver bogført. Oven i det, skal beløbet på 5.000 fordeles ud på 5 projekter, som 5 forskellige omkostninger. Det kunne også være færre, nu er er det bare med 5 her. 

Du gør det ved at oprette leverandørfakturen, vælge leverandør, beløb og betalingstype. Du lader modkonto stå tom - det er meget vigtigt. Nu er leverandøren og betalingstypen på plads. 
Du trykker nu 'gem og forsæt'.
Nu skal det så fordeles ud på projekter og omkostningstyper. Så du lader i denne omgang leverandørnr. stå tomt. 
Så sætter du fluben i projekt, vælger beløb, omkostingstypen og projekt. Lad os sige du har valgt 1.000 i beløb. Så har du fordelt de første 1.000 af de 5.000. 
Du trykker nu gem og forsæt igen og gentager nu samme proces. Det gøres indtil hele beløbet på 5.000 er fordelt ud på projekter og omkostninger.
Det kan se sådan her ud, når du er færdig: 

Konti der er valgt her er blot et eksempel, så det skal du ikke fokusere meget på. Det er mere fordelingen. I bund og grund skal du lave en flerbenet postering.

Jeg håber det giver mening for dig, ellers er du meget velkommen til at skyde løs med spørgsmål, så skal jeg nok gøre, hvad jeg kan for at hjælpe dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Tak for dit svar :-)

det er nok vejen frem, selvom jeg havde håbet, at man kunne få "fordelingsknappen" frem i een og samme postering også når man bogfører projektfakturaer.

Måske det kommer en dag :-)

Du må ha en rigtig god dag.

Bedste hilsner fra Tina
Hej Tina,

Det er selvfølgelig fair, hvis du hellere vil have det under fordeling, men som det er lige nu vil vi hellere fokusere på andre områder, hvor brugere enten ikke kan løse deres udfordring, eller har en meget svær og tung arbejdsgang.

Jeg håber dog, at dette kan hjælpe dig.

Rigtig god dag :)