Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fakturering

+1
Hej

Jeg ville gerne have en import mulighed i fakturaen. Således at man kan indlæse varenummer, tekst, antal beløb mv. I stedet for at skulle oprette fakturalinjer enkeltvis.
i Forslag » Andet af (130 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag,

Jeg kan se jeg fik byttet rundt på to indlæg. Hvis du derfor nåede at se mit tidligere svar, så var det en fejl, at det blev skrevet på dette indlæg. Jeg har slettet mit tidligere svar, så det ikke forvirrer. Du får et svar rettet mod dit indlæg herunder.

Import af faktura er noget vi har hørt før. 
Problemet med import af faktura er, at den importfunktion vi har i dag ikke kan håndtere den ekstra dimension, der vil komme med import. Vores muligheder er i dag, at du laver en linje i din fil, hvor du herunder indeler de resterende felter. I et tilfælde, hvor en faktura kun har en varelinje, så vil det kunne lade sig gøre, men ligeså snart der er to linjer, så kommer der en ekstra dimension på, hvis man kan kalde det, det. 

Derfor vil det ikke blive muligt at importere en excel med det nuværende setup vi har. Vi har en plan om i fremtiden at genbesøge hele vores importfunktion og til den tid vil vi kigge på, hvad vi kan for at løse dette. Det er dog ikke planlagt og der vil ikke blive kigget på den her mulighed før til den tid. 

Jeg vil gøre dig opmærksom på, at man kan importere via vores API. Her er det muligt at importere en faktura. Det er dog en helt anden sag end den klassiske måde at importere på og det kræver viden indenfor området. Det er med andre ord ikke noget langt største delen kan gennemskue. Hvis du er, eller kender en, der er skarp på API, så kan du/I kigge her. Det er forklaring til at importere faktura via API'et ind til e-conomic. Det er dog en teknisk løsning, så det er ikke sikkert, at det er en brugbar løsning for dig.

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper, ja det svar gav mere mening end det i går :-). Jeg forstår problemstillingen. Der hvor jeg kunne ønske importfunktionen var på det tidspunkt hvor man opretter faktura linjer.

Så kunden skulle være valgt og alt andet.

Det der skal kunne importeres er

Linjenummer, varenr, Varenavn/tekst, antal, pris, i alt mv...

 

Tilføjet/redigeret:

Det er ved fakturaer med mange fakturalinjer det ville være hurtigere.

Hej igen, 

Mange tak for opfølgningen. Hvis det er fakturalinjer, så bryder det ikke med den måde man importerer på i dag, da den ekstra dimension bliver fjernet. 

Jeg vil lige prøve at vende den med udviklere og sætte det i forhold til vores ønske omkring bedre importmuligheder generelt. 

Efter jeg har snakket med dem, så får du lige en opdatering herfra smiley

Super :-) Det ser jeg frem til.

Hej igen, 

Jeg har vendt dit forslag med udviklerne. Selvom ideen passer ind i den måde vi importerer på i dag, så vil de for nu ikke gå ind og udbygge i denne retning. 

Forslaget er ikke permernent afvist, men i og med vi har en ide om at ændre i den generelle måde man importerer på, så vil det først være noget vi kigger på, når vi kommer til den del en dag. Der er ikke en plan for, hvornår vi kommer til at kigge på import, så jeg kan ikke sige noget konkret om det. Jeg kan dog konstatere, at vi ikke kommer til at kigge på import før den tid. 

Du skal dog have tak for dit bidrag. 

Rigtig god dag smiley