Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Problematik med afstemning - mangler ultimo saldi i saldobalance med sammenligningstal "samme periode året før"

+3
Der er lavet en opdatering, der gør at det ikke længere er muligt at trække en saldobalance hvor der er sammenligningstal "samme periode året før", hvor der i balancen er ultimo saldi.

Det vil sige at jeg som revisor ikke kan være i en rapport og ser hvordan nuværende år ser ud i forhold til sidste års tal, som ellers er muligt i andre regnskabsprogrammer. Med denne opdatering skal jeg trække flere rapport, bruge mere tid på afstemning end jeg ville have brugt ved den tidligere version.

Som revisor er det yderst frustrerende at jeg ikke kan det mere, idet jeg skal trække 2 balancer idet for 1, som tidligere. Det er min mening at dette er en yderst forringelse af Economic og til stor irritation for min daglig arbejde.  

Derudover synes jeg der mangler information omkring dette "tiltag". Ved kontakt til chatsupport samt telefonisk support blev dette opfattet som en fejl, men det er tilsyneladende en opdatering, dog er det min holdning at dette er noget som skal rettes således at der i balancen fremgår ultimosaldi i stedet for periodens bevægelser.
i Forslag » Andet af (150 points)
Jeg kunne heller ikke være mere enig.

Bruger denne saldobalance med sidste års tal, istedet for den "store" med 4 kolonner, som er fuldstændig uoverskuelig at læse.

Håber dette bliver lavet om hurtigst muligt, så man ikke skal trække flere balancer, som er til stor irritation for mit daglige arbejde som revisor.
Jeg er også enig - det må være muligt igen at få sammenligningtal fra året før.
God dag allesammen.

Mange tak fordi i skriver ind.

Jeg undskylder det besvær i har oplevet med saldobalancen. Hvis i trækker en saldobalance og anvender sammenligningen "Samme periode året før". Så vil i få en saldobalance hvor den trækker primo posterne. Prøv meget gerne at trække en saldobalance med denne sammenligning og se om i kan bruge den.

Lad mig høre fra jer og hav en fantastisk dag!
Jeg har stadig samme problem, som jeg foroven har nævnt.

Når jeg trækker en saldobalance, som jeg har gjort i dag, så får jeg stadig ikke ultimo saldoen i kolonnen "perioden", men bevægelsen. Den bruger jeg til at afstemme når der er lavet bogføring. I kolonnen "perioden" har jeg kun bevægelserne, som jeg ikke kan bruge til noget. Det er saldoen, jeg har brug for. I stedet for at der f.eks. står DKK. 2.010.881,51, så står der DKK. 181.180,41.
Hej Avra.

Det er korrekt at den i perioden stadig viser bevægelsen frem for ultimo.

Den vil dog i år til dato vise dig præcist hvad den gjorde før. Her vil du kunne se ultimo frem for bevægelsen hvori perioden viser bevægelsen i stedet. Så vidt jeg kan forstå viste Perioden og År til dato før i tiden det præcist samme, hvilket ikke rigtigt gav så meget mening. Du kan dog stadig godt få den præcist samme information som før ved at se på "År til dato" i stedet.

Jeg håber det giver mening, ellers så lad mig høre fra dig.

Hav en rigtigt god dag.

1 Svar

Jeg kunne ikke være mere enig.

Vi brugte også netop saldobalance med sidste års tal. Og ja det er ret frustrerende, at vi nu skal til at enten trække flere balancer eller saldobalance periode året før + ÅTD hvor der er 4 kolonner med. Uoverskueligt.

Da jeg kontaktede supporten var de ikke klar over denne ændring. Der har ikke været nogen information omkring denne forringelse af udskrifterne.
Forslag af (150 points)