Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fakturakopi

0
Hej

Det ville være en god ide at kunne udskrive en fakturakopi med "KOPI" påtegnet til eget system, så originalfaktura og kopi er forskellige. Denne mulighed havde vi i vores gamle system.

Med venlig hilsen

Kim Roslev
i Forslag » Salg af (160 points)

2 Svar

Hej Kim og tak for dit forslag,

Jeg kan sagtens forstå, hvad du gerne vil her. Når det er sagt, så vil jeg lige høre hvorhenne i programmet du gerne vil kunne danne en fakturakopi til udskrift henne og hvad du bruger denne faktura kopi til? 

Grunden til jeg spørger er, at der er flere steder du kan lave en kopi og i mange tilfælde er det ikke formålet at lave en kopi til udskrift, men at tage en kopi af den oprindelig faktura uden et markat til kopi. Derfor skal man aktivt kunne vælge, at det skal stå på kopien. Vil du også prøve at uddybe, hvad du tænker her? 

Jeg ser frem til at høre fra dig. Rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej

 

Jeg ser det som værende meget praktisk, at kunne udskrive 2 fakturaer til samme kunde på samme tid, hvor den ene skal til kunden og senanden, mærket kopi, skal anvendes i vores debitorregnskab.  Det er tidsbesparende at gøre dette på samme tid, uden at skulle andre steder i programmet for at udskrive kopien.

 

Håber det er svar nok.

 

Mvh

Kim Roslev
Forslag af (160 points)
Hej Kim,

Jeg kan sagtens følge dig, at det vil være rart at have påstemplet "KOPI", hvis man skal sende fakturaen pr. post til en kunde igen.

Men ellers er min holdning, at vi skal sende så meget som overhovedet muligt via mail til kunderne, og vi skal ikke have noget printet. Jeg har f.eks. en ret stor kunde, som lige har skiftet regnskabssystem (ikke Economic), og i og med at det nye program har indscanning af leverandørfakturaer, så har vi nærmest ikke nogle bilag i papir mere.

Der kommer email-adresser på alle kunder, så fakturaerne bliver sendt direkte på mail, hvis ikke det bliver sendt elektronisk (EAN). Alle betalinger bliver bogført med FI-kode, og falder automatisk på plads.

Hvis du benytter modulet bankafstemning i Economic og indlæser dit bankkontoudtog, så konterer Economic også automatisk dine debitorfakturaer og udligner disse, hvis kunden har angivet det korrekte fakturanummer.

Og så er det jo faktisk overflødigt med "Kopi" på bilaget :-) Jeg ved godt, at der er mange forskellige måder at arbejde på. Men jo mere papirfrit jo bedre - Det er selvfølgelig en tilvænningssag og kræver måske nogle procedureændringer rundt omkring i organisationen. Men det kan fungere - både i små og store organisationer ;-)

Mvh
Tina B
Du misforstår mig Tina - fakturakopien er til vores eget interne debitorbogholderi.

//Kim Roslev

Hej Tina og Kim,

Til at starte med, så vil jeg sige, at jeg er meget enig med Tina. Rigtig gode pointer du kommer her. 

I forhold til at have en faktura med kopi på, så er det selvfølgelig helt fair, hvis det er noget i ønsker, men omvendt, så er behovet i dag for at have et ekstra dokument med en faktura ikke ret stort. I 'gamle dage' havde man selvfølgelig alt printet ud og lagt i mapper. Senere hen kunne det måske overføres til at have det gemt i mapper på ens computer. 
I dag ser vi, at næsten alle brugere har alt gemt i e-conomic og derfor ikke har brug for en ekstra kopi, da vi garanter sikkerhed for, at alle faktura altid kan findes igen.

Den teori bliver også bakket op omkring, at jeg ikke ser andre brugere ytre et ønske omkring denne mulighed. På baggrund af det vil vi ikke arbejde videre med muligheden for at gøre det. I stedet vil vi fokusere på at udvikle mere efterspurgte funktioner.

En tak til jer begge to for at bidrage med inputs herinde. Jeg håber i får en god dag smiley

Hej Jesper
Jeg har samme ønske som i denne gamle tråd mht. at kunne fremsende en fakturakopi med KOPI påskrevet som vandmærke som når man sender en rykker med brug af funktionen "vandmærke på faktura"

Mit argument er dog et andet, idet jeg synes det er meget væsentligt at når man genfremsender en faktura bliver står der påført KOPI så man ikke i tvivl om det er en original eller en kopi. De fleste administrationsprogrammer  fungere sådan at man kun kan fremsende originalfaktura en gang og efterfølgende bliver aut. med KOPI påtrykt.

Jeg håber I vil genoverveje denne mulighed.
Mange hilsner Dorte

Hej Dorte og mange tak for at følge op her. 

Hvis nu vi leger med tanken omkring, at vi laver denne funktion. Skal det så være på selve PDF'en? Jeg tænker det måske kan skrives i emnefeltet eller brødtekst. Den tekst kan ændres ved gensendelse, så du kan skrive KOPI eller lignende. 
Det er mit bedste på en løsning, der er tilgængelig i dagsmiley

Hej Jesper

Ja det er et ønske det var på selve PDF'en - Den mulighed du nævner omkring emnefelt eller brødtekst kender jeg godt men er ikke optimalt det fakturaen ved genfremsendelse så kan misforståes som original når den ikke er påtrykt KOPI direkte på PDF'en.
Andre systemer har som nævnt denne mulighed så jeg undre mig over I ikke tilbyder denne mulighed.

Hej igen, 

Mange tak for at følge op. For nu er det ikke en af vores prioriteter, men jeg gemmer alligevel dit forslag til fremtiden, hvis vi oplever større efterspørgsel efter det, så vil jeg tage det op igen i fremtiden.

Rigtig god dag smiley