forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Test af forbedret expense app til iPhone

Fakturakopi

0
Hej

Det ville være en god ide at kunne udskrive en fakturakopi med "KOPI" påtegnet til eget system, så originalfaktura og kopi er forskellige. Denne mulighed havde vi i vores gamle system.

Med venlig hilsen

Kim Roslev
spurgt 30 Jan i Forslag » Fakturalayout af KER (160 points)

2 Svar

Hej Kim og tak for dit forslag,

Jeg kan sagtens forstå, hvad du gerne vil her. Når det er sagt, så vil jeg lige høre hvorhenne i programmet du gerne vil kunne danne en fakturakopi til udskrift henne og hvad du bruger denne faktura kopi til? 

Grunden til jeg spørger er, at der er flere steder du kan lave en kopi og i mange tilfælde er det ikke formålet at lave en kopi til udskrift, men at tage en kopi af den oprindelig faktura uden et markat til kopi. Derfor skal man aktivt kunne vælge, at det skal stå på kopien. Vil du også prøve at uddybe, hvad du tænker her? 

Jeg ser frem til at høre fra dig. Rigtig god weekend smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 1 Feb Forslag af Jesper Mieritz (75,040 points)
Hej

 

Jeg ser det som værende meget praktisk, at kunne udskrive 2 fakturaer til samme kunde på samme tid, hvor den ene skal til kunden og senanden, mærket kopi, skal anvendes i vores debitorregnskab.  Det er tidsbesparende at gøre dette på samme tid, uden at skulle andre steder i programmet for at udskrive kopien.

 

Håber det er svar nok.

 

Mvh

Kim Roslev
besvaret 1 Feb Forslag af KER (160 points)
Hej Kim,

Jeg kan sagtens følge dig, at det vil være rart at have påstemplet "KOPI", hvis man skal sende fakturaen pr. post til en kunde igen.

Men ellers er min holdning, at vi skal sende så meget som overhovedet muligt via mail til kunderne, og vi skal ikke have noget printet. Jeg har f.eks. en ret stor kunde, som lige har skiftet regnskabssystem (ikke Economic), og i og med at det nye program har indscanning af leverandørfakturaer, så har vi nærmest ikke nogle bilag i papir mere.

Der kommer email-adresser på alle kunder, så fakturaerne bliver sendt direkte på mail, hvis ikke det bliver sendt elektronisk (EAN). Alle betalinger bliver bogført med FI-kode, og falder automatisk på plads.

Hvis du benytter modulet bankafstemning i Economic og indlæser dit bankkontoudtog, så konterer Economic også automatisk dine debitorfakturaer og udligner disse, hvis kunden har angivet det korrekte fakturanummer.

Og så er det jo faktisk overflødigt med "Kopi" på bilaget :-) Jeg ved godt, at der er mange forskellige måder at arbejde på. Men jo mere papirfrit jo bedre - Det er selvfølgelig en tilvænningssag og kræver måske nogle procedureændringer rundt omkring i organisationen. Men det kan fungere - både i små og store organisationer ;-)

Mvh
Tina B
Du misforstår mig Tina - fakturakopien er til vores eget interne debitorbogholderi.

//Kim Roslev

Hej Tina og Kim,

Til at starte med, så vil jeg sige, at jeg er meget enig med Tina. Rigtig gode pointer du kommer her. 

I forhold til at have en faktura med kopi på, så er det selvfølgelig helt fair, hvis det er noget i ønsker, men omvendt, så er behovet i dag for at have et ekstra dokument med en faktura ikke ret stort. I 'gamle dage' havde man selvfølgelig alt printet ud og lagt i mapper. Senere hen kunne det måske overføres til at have det gemt i mapper på ens computer. 
I dag ser vi, at næsten alle brugere har alt gemt i e-conomic og derfor ikke har brug for en ekstra kopi, da vi garanter sikkerhed for, at alle faktura altid kan findes igen.

Den teori bliver også bakket op omkring, at jeg ikke ser andre brugere ytre et ønske omkring denne mulighed. På baggrund af det vil vi ikke arbejde videre med muligheden for at gøre det. I stedet vil vi fokusere på at udvikle mere efterspurgte funktioner.

En tak til jer begge to for at bidrage med inputs herinde. Jeg håber i får en god dag smiley

i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”