Hej Kim,
Jeg kan sagtens følge dig, at det vil være rart at have påstemplet "KOPI", hvis man skal sende fakturaen pr. post til en kunde igen.
Men ellers er min holdning, at vi skal sende så meget som overhovedet muligt via mail til kunderne, og vi skal ikke have noget printet. Jeg har f.eks. en ret stor kunde, som lige har skiftet regnskabssystem (ikke Economic), og i og med at det nye program har indscanning af leverandørfakturaer, så har vi nærmest ikke nogle bilag i papir mere.
Der kommer email-adresser på alle kunder, så fakturaerne bliver sendt direkte på mail, hvis ikke det bliver sendt elektronisk (EAN). Alle betalinger bliver bogført med FI-kode, og falder automatisk på plads.
Hvis du benytter modulet bankafstemning i Economic og indlæser dit bankkontoudtog, så konterer Economic også automatisk dine debitorfakturaer og udligner disse, hvis kunden har angivet det korrekte fakturanummer.
Og så er det jo faktisk overflødigt med "Kopi" på bilaget :-) Jeg ved godt, at der er mange forskellige måder at arbejde på. Men jo mere papirfrit jo bedre - Det er selvfølgelig en tilvænningssag og kræver måske nogle procedureændringer rundt omkring i organisationen. Men det kan fungere - både i små og store organisationer ;-)
Mvh
Tina B