forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Vores reference 2 - på kunde stamkort

0
Hej

Jeg vil rigtig gerne kunne have 2 egne referencer på kundestamkort, så begge automatisk kommer på faktura og således at medarbejder reference nr. 2 også vil kunne bruges til at trække omsætningsstatistik på.

Venlig hilsen

Helle Caspersen

Handicapformidlingen ApS
spurgt 23 Jan i Forslag » e-conomic generelt af Helle Caspersen (210 points)

1 Svar

Hej Helle.

Tak fordi du skriver ind, jeg kan godt se at det kunne give mening at kunne sætte en vores ref 2 på fast, samt at de kom med i omsætnings statistikken.

Hvad er grunden til at du ønsker at de kommer med, samt at de medregnes her? Det er ikke noget vi høre om alt for tit, men jeg vil der gerne se hvor stort behovet er.

Lad mig høre fra dig og hav en god dag :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 23 Jan Forslag af Charles Jensen (13,780 points)
Hej Charles

Grunden er at vores 1 reference er den person der sender faktura og kan svare på evt. spørgsmål.

Vores ref. 2 er den konsulent som har kunden, og som vi gerne vil kunne trække en omsætningsstatisk på.

Hvis du har en anden mulighed for at trække statistik ud på, vil jeg gerne hører om det?

Hilsen

Helle
Hej igen Helle.

 

Der er ikke umiddelbart en anden måde hvori jeg kan se at vi kan trække denne statistik i selve programmet. Jeg tænker dog hvis man bytter op og ned på Vores ref. 1 og Vores ref. 2. Der kan nemlig kun trækkes omsætning på nummer 1.

Systemet vil som regel alligevel tage højde for at besvarelse mailen er den som står på selve aftalen, så ville det ikke være en mulighed?

God dag! :-)
Hej igen

Men det løser ikke at ref. 2 skal påføres manuelt på hver faktura.

Jeg ønsker at der på stamkort kan påføres 2 egne referencer og at begge kan bruges til statistik. Håber dette ønske vil blive taget videre til jeres udviklings afdeling.

God weekend

Helle
Okay, jeg skal lige være helt sikker på at jeg i så fald er sikker på hvad du ønsker.

Så vidt jeg kan forstå er det kun Vores Ref 2. som du anvender til statistik, men alligevel skal der trækkes statistik på begge? Jeg tænker måske det giver mening at vi får Vores Ref 2. til at blive sat på som en standard, men i forhold til problematikken virker det så vidt jeg kan forstå, stadig kun som om at omsætningen egentligt skal trækkes på en af disse referencer.

Vi har haft til diskussion omkring muligheden for at Ref 2 også skulle kunne inkluderes i omsætningsstatistikken, men hvordan skulle systemet så dele selve omsætningen op mellem de 2 referencer?

Skulle den i så fald dele det op 50/50 på dem begge så de begge har stået for 50% af hele omsætningen eller hvorledes?

Jeg håber det giver mening, og at vi kan finde frem til hvad vi skal lave. Så vil jeg også meget gerne se hvor stort et behov der er god for at sætte Vores Ref 2. fast på kundestamkortet.

Hav en god weekend.
I vores tilfælde er det vigtigst at der er mulighed for 2 egne referencer som standard på kunden. Så det ikke skal påføres hver enkelt faktura manuelt.

Vedr. statistik skal omsætning ikke i vores tilfælde deles op, så her er det ok at det er reference 1 - bare det er tydeligt i Omsætningsstatistk at det er reference 1 der kan bruges

Hilsen

Helle
Hej igen Helle.

Super godt, så er vi enige om hvad der skal laves. Jeg vil gerne se hvor stort behovet er for at få feltet for vores ref. 2. på automatisk og om vi i så fald skal prioritere dette frem for de andre overvejede forslag vi har fået her på forum.

Jeg vender tilbage om 14 dage for at se hvor mange brugere der støtter op om forslaget.

Hav en rigtigt god dag!
Hej Helle.

 

Så er jeg tilbage igen. I forhold til idéen omkring at lave en fast 2 reference, så synes jeg egentligt vi skal prøve at tage den med. Lige nu som sagt gør den ikke meget andet end selve visningen på fakturaen da den ikke har nogen effekt på selve omsætnings statistikken.

Jeg vil dog lige prøve at høre om de nemt ville kunne lave denne udvikling eller hvad der skal til. Du høre fra mig efter vores næste udvikler møde.

Hav en god weekend. :-)

Hej igen Helle.

 

Så er jeg tilbage igen med nyt.

I forhold til idéen med at Vores Ref. 2. fast på en kunde, så havde jeg det oppe og vende med vores udvikling. Jeg forklarede dit ønske omkring at den skulle kunne medtages pr. automatik. Det er dog ikke noget vi høre tit. Løsningen ville i forhold til statistikken selvfølgeligt være at den ref. der skal tages højde for, står som "Vores ref" og ikke "Vores ref 2".

Jeg må sige at det ikke bliver denne gang at vi udvikler dette forslag. Det kommer af at vi har mange andre forslag som vi høre der har et større behov. Du kan se listen her og evt. stemme dem op hvis du ser at det kunne give mening for dig. 

Du kan se forslagene her.

Hav en rigtigt god Onsdag.

i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”