Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Note på faktura som kun sælgeren kan se

+1
Hej

Jeg kunne godt tænke mig at det var muligt at lave en note på en faktura om kun jeg kan se.

Det kunne feks. være hvis jeg havde lavet en speciel aftale med en kunde angående betalingen.

Hvis man kunne se det ude på forsiden at der var en note sådan man let kunne se det kunne det være fedt.

Feks. som et notepad icon.

Det ville kunne give et hurtigt overblik over ens sager hvis der er noget specielt som ikke behøver stå på kunden.

Venlig hilsen

Søren

Energimanden ApS
i Forslag » Andet af (130 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Søren og tak for dit forslag, 

Der to ting jeg lige vil foreslå dig, hvis nu du ikke kender til muligheden. 
Den første er, at du godt kan skrive i et af notefelterne uden at dine kan se det. Hvis du ser her: 

De her felter vil normaltvis også blive vist på fakturaen, men du kan ændre i layoutet, så kunden ikke kan se det, hvis du sender via mail. Det vil ikke virke via EAN, da felterne bliver sendt med alligevel.
Hvis du bruger disse felter til anden information, så kan det selvfølgelig ikke lade sig gøre. 
Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at sætte dit layout op til det, hvis dette kan være brugbart. 

Hvis du bruger felterne, så har vi også en note funktion, som du kan bruge. Du kan hoppe herind og læse omkring det. 
Den note vil også være synlig på faktura via et blåt ikon, som guiden viser. 

Du er meget velkommen til at stille spørgsmål til mine forklaringen, hvis der er noget du er i tvivl. Ellers lad mig høre, hvordan det vil virke for dig. smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Det jeg efterspørg er en hurtig møde at lave et notat på en faktura.

Sådan man hurtigt kan skrive et notet på fx en faktura til intern brug.
Jeg støtter om om dette forslag. Mest fordi jeg nogle gange har brug for at give kunden en længere kredit end fakturaen er bogført med.

I den forbindelse skal jeg jo ikke sende rykker ud til kunden (når der jo er indgået aftale om noget andet). Men lige nu skal jeg huske det hele tiden...

Vh Helle
Hej igen,

Hvis du gerne hurtigt vil oprette en note, hvordan lyder det første forslag jeg kom med så? :)
Hej Jesper

Det lyder fint nok det forslag.

Men det er ikke helt det jeg søger. Som Helle så fint påpeger er det rart med et internt notat hvor der ikke er risiko for at man kan "komme til" at sende det til kunden.

Fordi det kan være at man har sendt en faktura til en kunde. De kan desværre ikke betale det til fakturaens forfald og man aftaler at de for kredit til d. XX-XX. det ville være rart at kunne sætte et notat omkring det uden at skulle lave om på sit layout.

Samt det kunne ses at der var et notat når man kigge på fronten af sit economic  at der er en note på den sag.

Vh Søren

Hej Søren, 

Hvis du gerne vil have en tydligere visning af det på fronten, som jeg vil antage er listen over dine faktura, ret mig gerne, så kan jeg godt se mit forslag ikke vil fungere. Du kan dog godt sikre dig, at det ikke ryger afsted til kunden ved at arbejde med dit layout. Den del vil jeg holde fast i :) 

Når det er sagt, så synes jeg stadig det er et fair forslag og derfor vil jeg give det lidt længere tid herinde og se, hvor mange andre, der ønsker det. Nu har Helle blandt andet været inde og bakke op, så lad os se om der er andre.

Jeg vender tilbage smiley

Hej Søren og Helle, 

I forhold til noter, så kan jeg sagtens forstå, der er et behov for bedre brug af dem. Jeg har en lidt større sag liggende omkring noter, som ikke er aktuel på nuværende tidspunkt, men det er noget jeg prøver at se om vi plads til i fremtiden. Her vil jeg tage jeres feedback med.

Når det er sagt, så er noter ikke noget vi kommer til at kigge på lige nu og her.
I skal dog vide jeg forstår jeres behov. Det er som sagt gemt på sagen og hvis vi kommer til at kigge på det, så skal jeg nok gøre jer opmærksomme på det. 

På trods af det, så håber jeg i får en rigtig god dag smiley