Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




rettele eller sletning af ordrelinje som har været registreret som sendt

0
Hej

Det er for besværligt at slette på en ordrelinje der har været overført til lageret.

Det er en frem og tilbage med at lægge en vare på ordre linjen udskrive følgesedler og retur for at slette, som man så ikke kan fordi systemet stadig har registeret en lagerpostering selvom der nu er registeret 0 stk leveret. Hvorfor kan dette ikke gøres mere smidigt ?

 

Mvh
i Forslag » Andet af (160 points)

1 Svar

Hej Vivian, 

Jeg kan godt forstå, at det kan virke lidt besværligt at skulle gøre det frem og tilbage. Grunden til det er, at ordren både påvirker lagerstatus og den ordre du har dannet. For at påvirke din lagerstatus skal du over i lagermodulet (følgesedlen) for at rette det. 
Det kan sagtens være der kunne findes en nemmere måde at gøre det på. Nu sidder du selv med problemstilling og som bruger vil jeg derfor høre dit bud på, hvordan det kunne klares nemmere? 

Jeg vil lade dit indlæg ligge herinde i et par uger, så vi kan se, hvad andre brugere mener om sagen og om der skulle sidde andre med samme problem og evt. har en god løsning på udfordringen. 
På baggrund af de tilbagemeldinger vil jeg vurdere om det er noget vi vil tage med videre herinde. 

Jeg håber du vil komme med et bud og ellers vil jeg se om to uger, hvad der ellers er kommet af feedback på sagen. Jeg vender tilbage smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Funktionen burde ligge over under ordre, så jeg der kan rette en ordre til, der af mange grunde skal ændres.

Hvordan det forgår teknisk ved jeg ikke, men det er besværligt med alle de krumspring for at rette en ordre ned, eller slette en linje.

Mvh

Vivian

Hej Vivian og tak for at følge op. 

Det er selvfølgelig helt fair, at du ikke kender det tekniske. 
Jeg vil prøve at høre vores udviklere, hvordan det mere teknisk hænger sammen og så baggrund af det og opbakningen herinde tage en vurdering af, hvad vi gør. 

Rigtig god weekend smiley

Hej Jesper

Nu arbejder jeg med en ordre der skal ændres igen.

Denne gang er det følgesedlen som skal ændres idet jeg ikke har fået nok information tastet på denne.

Så nu skal jeg have slettet at ordren er overført til levering før jeg kan få en ny følgeseddel udskrevet. Det er igen en stor gang frem og tilbage for dette, og det tager forfærdeligt lang tid med at flyttet frem, rette ordre op overføre til lager, tilbage forsøge at rette til, håber jeg ikke har lavet en fejl da jeg så er tilbage i mit frem og tilbage.... Jegønsker mig virkelig meget en funktions knap der hedder "ophæv overført til levering" knap

Håber i kan se nødvendigheden.

Med venlig hilsen

Vivian

Hej Vivian, 

Jeg er helt med på det kan være lidt ekstra arbejde. Bare lige for at være helt sikker, så vil jeg gøre dig opmærksom på, at du altid kan overføre den igen. Hvis du derfor mangler at overføre noget på ordren, som er tastet, så skal du bare overføre igen. 

Hvis det ikke er tastet, så taster du det, der mangler og overfører igen. 

Jeg er med på måske kunne gøres nemmere når man skal rette ned, men når du skal rette antal op, så giver det meget god mening i og med du altid kan overføre det, der mangler og hvis det ikke er på ordren, så skal du skrive det på ordren, så det du sender til kunden og følgesedlen stemmer overens smiley

Hej Igen

 

Jeg tænker at jeg ikke forklarede det godt nok.

Jeg har 2 udfordringer.

De ene er når en vare ændre sig til et mindre antal.

Det andet er :

Jeg skal have de samme ordre linjer med over i en ny følgeseddel.

Det jeg skal tilføje er i noter og referencer og levereringsdato felterne på ordren. Det kan jeg ikke gøre umiddelbart, da jeg skal alle trin igennem for at slette leveringerne for at jeg kan udskrive en ny følgeseddel, med de tilføjede detaljer på.

 

VIvian

Hej igen, 

Super fedt du lige retter mig. 

Jeg har valgt at notere ned, så jeg kan tage en generel snak med vores udvikler omkring, hvilke udfordringer, der kunne ligge i det. Det betyder ikke jeg kan love dig en løsning, men det betyder jeg lige undersøger sagen nærmere. Når jeg har gjort det, så vil jeg overveje om det er noget vi vil kigge på og i den overvejelse kigge på efterspørgslen af forslaget. 

Rigtig god weekend smiley

Hej igen,

Jeg beklager du først får svar nu. Jeg har vendt den med vores udviklere og det er ikke noget vi kommer til at se nærmere på lige nu og her :)