Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Funktion for f.eks. kørelærere

0
Efter kursus i Bankafstemning/Autobank, opstod en idé.

For virksomheder med kunder der kun kommer en gang, eller i en kortere periode, vil optage en del tid for at oprette hver enkelt kunde. Hvis man istedet benytter muligheden for at oprette en kunder under diverse, og blot rette navne og adresse for hver postering, så gør det det langt sværere at se hvem der skylder hvor meget, uden at skulle slavisk igennem hver faktura.

Kunne det være en idé at oprette en funktion under indstillinger (flugeben) der blot kan tjekkes af, så E-conomic søger kunderne ud fra navn frem for kundenummer.
På den måde kan en sådanne virksomhed slippe for at oprette hver enkelt kunde, og stadig nemt søge op, hvem der skylder hvormeget.

Det stiller formenlig det krav at navnet tastes korrekt hver gang. Dette kunne måske afhjælpes delvist, hvis det også blev indarbejdet i funktionen, at systemet ikke tager forskel på store og små bogstaver i navnet.
i Forslag » Andet af (140 points)

1 Svar

Hej Thomas, 

Super fedt du har været på kursus og på den baggrund har fået en god ide. 
I forhold til at søge på kundenavn, hvor søger du så henne og hvordan skal det hjælpe dig i bankafstemningen? Jeg tror godt jeg ved, hvor du gerne hen, men der er altid en masse forskellige måder at sætte systemet op på, når vi er inde over denne arbejdsgang. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide præcis, hvad du gør og hvad du gerne vil have ud af det. 
På den baggrund vil jeg se på, hvad vi kan gøre.

Jeg ser frem til at høre fra dig. Rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Jeg sidder som praktikant, men tænkte straks på min mor efter kurset, hvor vi bl.a. var igennem oprettelse af kunder, og der kort blev nævnt hvordan du gennem Rapporter -> Kundekontokort -> [kunde nr.] Kan søge op på fakturas, og deraf evt. tilgodehavende.
Tanken var, at for virksomheder som kun har kunder forbi en gang eller kortere perioder, og som ikke er tilbagevendende kunder, da kunne det være en tidsbesparelse, hvis man kunne opsætte E-conomic til at trække kundekontokort data ud fra Navn på fakturas. Det ville gøre det muligt kun at oprette en kunde, og blot ændre navn osv. på fakturaen enkeltvist, og stadig kunne hente data på kunderne enkeltvist, under kundekontokort, hvis man ønsker at slippe for at oprette hver enkelt kunde, som jo ville blive en mindre bedrift i sig selv i en virksomhed som kørelære.

Hej igen Thomas, 

Jeg kan godt se, hvad du gerne vil, men omvendt vil jeg også sige, at det bryder med hele den måde man søger på i dag. Det skal selvfølgelig i sig selv ikke være en stopper for, at det kan laves om, men hvis det skal laves om, så skal det være på baggrund af, at flere brugere kan få gavn af det. 
Det er ikke noget jeg har hørt fra andre steder og derfor vil vi i denne omgang fokusere på forslag, der kan skabe værdi for flere kunder. 

I forhold til din problemstilling, så kan jeg sagtens se, hvorfor det bliver en udfordring for dig at skelne mellem dem. Du kan alternativt skrive i tekst feltet, hvilken kunde det drejer sig om. Det felt vil nemlig blive vist i din rapporten og på den måde kan du se, hvilke kunder, der ikke er registeret som betalt. 
Tekst feltet vil som udgangspunkt blive vist på fakturaen, men du kan fjerne det, så du udelukkende bruger det internt. 

Giver min forklaring? 
Hvis det giver mening og du gerne vil have hjælp til at rette dit layout til, så må du endelige sige til smiley

 

Det giver mening. Jeg søger altid at komme med input til forbedringer og optimering, når jeg ser en mulighed, uanset hvem det måtte komme til gavn.
Tanken var at det for mig virkede som om, at jeres produkt var mindre attraktivt for denne type omtalte virksomheder, hvorfor en sådanne ændring, måske bredde mulighederne i systemet.
Jeg har jo af gode grunde ingen adgang til at se hvilke typer kunder i faktisk har, det kan derfor tænkes at denne type kunder måske ikke melder sig på forumet, da de allerede afskriver produktet efter at se dens muligheder og begrænsninger, enden online, eller v. det gratis introduktions kursus.

Jeg håber mit indput kan bruges til noget.
Go' fortsat dag. :-D

Du kan sagtens have en god pointe i, at der er forslag vi ikke høre fordi bruger vælger det fra inden de overhovedet opretter sig som kunder og derfor virker det ikke som noget den brede mængde af nuværende brugere bakker omkring. 
Super fedt du påpeger det og der er ingen tvivl om, at du har fat i noget. 

Dit input kan altid bruges. Selvom der er forslag vi ikke vælger at kigge på, så er det ikke fordi de bare kastet ud til højre. Vi gør meget ud af, at alle får svar og alle bliver hørt - det er uagtet, hvad resultatet i sidste bliver. Derfor er jeg også meget glad for at du har ville bruge tid på at foreslå det og ydeligere forklare, hvad det bygger på.
Derfor kan dit input helt sikkert bruges! Alle input kan bruges. Det er bare ikke alle vi arbejder videre med, men det er nu en gang sådan det fungerer. Vi kan desværre ikke gøre alle tilfredse, men vi forsøger bedst muligt at gøre vores bedste wink

Mange tak og i lige måde. Du er altid velkommen til at komme med feedback en anden dag!