forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Salg til EU rapport

0
Hej

Når man anvender funktionalitet omkring betalingsbetingelses typen Kreditkort, hvor systemet kopierer fakturaen fra den enkelte kunde til en samle kreditkort kunde, får man at samme faktura nr. ligger på 2 forskellige kunder.

Det bevirker at når man anvender rapporten salg til EU, så får man en stak der hedder "Flere kunder". Det kan man ikke umiddelbart bruge til ret meget når man skal indberette tallene til myndighederne.

Jeg ved ikke hvordan det teknisk fungerer - men der må være en eller anden mulighed for at ignorere de her kreditkort kunder, for hvis jeg går ind i faktura arkiv og søger på et faktura nr. som jeg ved ligger på 2 kunder, så kommer kun den oprindelige faktura frem og ikke kopien.

Alternativt kunne man evt. ved kopieringen af fakturaen fra den oprindelige kunde til kreditkort samlekunden, udelod selve faktura nummeret. Bilags nr. vil fortsat være faktura nr. og derfor kan den genkendes. Men selve faktura nr. i listen skulle egentlig være overflødigt i den her sammenhæng. Og så tænker jeg at de ikke vil blande sig ind i rapporten "Salg til EU".

Håber I kan løse dette.

Mvh Alexander Sylvestersen-Platz | VALJU ApS | +45 3360 1261
spurgt 4 Jan i Forslag » Teknik og drift af Alexander - VALJU (1,830 points)

1 Svar

Hej Alexander.

 

Mange tak fordi du skriver ind til os her på forum.

Det kan jeg godt se er et besvær. Den mangler i så fald at trække momsregistrerings nummeret med, og vi kan ikke se hvilken kunde det drejer sig om til sammenligning.

Jeg har lige hurtigt et par spørgsmål, hvorfor anvender du betalingstypen "Kreditkort"?

Hvilken type kunder sælger du til Erhverv/private?

Hvilken information er det præcist du har brug for i forhold til indberetningen?

Jeg ønsker egentligt at høre om dette i forhold til om vi på nuværende tidspunkt kan finde et work-around.

Om ikke andet ser jeg et problem her, og nogen manglende informationer, som jeg på nuværende tidspunkt ser som en generel mangel.

Lad mig høre fra dig, så skal dette bare tages videre til udviklingen.

Hav en god fredag samt weekend.

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 11 Jan Forslag af Charles Jensen (11,720 points)
Hej Charles

Det er en af mine kunder det drejer sig om. Men de anvender betalingstypen kreditkort, for ikke at skulle ind og udligne de indbetalinger der kommer i banken, med hver enkelt faktura på hver enkelt kunde - da det vil være enormt tidskrævende. Kreditkort indbetalinger kommer typisk ikke pr. faktura, men som en samlet post for den pågældende dag.

Der er brug for de informationer der er i rapporten Salg til EU. Land, Moms nr., Kundenavn, dato og beløb.

Jeg kan i hvert fald ikke se at det er muligt at hente disse data andre steder - ikke uden at skulle klippe klistre flere regneark sammen.

Vil du give en melding når fejlen er udbedret?

Det er lige relevant at nævne, hvis ikke i har tænkt på det, at fakturaen ikke må komme til at fremgå 2 gange i rapporten "Salg til EU". Det er kun den originale der skal fremgå, og ikke kopien fra Kreditkort samlekunden.
Hej Alexander.

 

Tak for svaret. Det giver klart mening at samlekunden ikke skal forekomme igen. Når vi laver salget på selve kunden, er det selvfølgeligt den kunde der skal afstemmes med. De skal selvfølgeligt stadig kunne betale med kreditkort, og når det så kommer som en stor samling, så kan jeg godt se at man selvfølgeligt vil bruge den betalingsbetingelse.

Jeg vil prøve at tage den med til udviklingen i så fald, lad os høre hvad de har tænkt over omkring denne rapport, og hvilken løsning vi kan finde.

Hav en rigtigt god dag! :-)
Hej igen Alexander.

Jeg fremlagde problemet for vores udviklere, og de var enige om at det skulle løses. De vender tilbage til mig når ændringen i rapporten er foretaget.

Jeg skal nok holde dig opdateret i forhold til hvornår det bliver lavet, men du skal vide at de har accepteret at det skal laves. :-)

Hav en god dag!
Hej Charles

Er der noget nyt i denne sag? Evt. en tidshorisont. Kunden spørger lidt utålmodigt.
Hej Alexander!

 

Den skulle være løst nu.

Jeg undskylder mange gange ventetiden. Den skulle være i hus nu.

Prøv meget gerne at tage et kig og se om det ser ud som du ønsker. :-)

Hav en god dag.
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”