Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ajourføring af kladdeposter - uhensigtmæssige ændringer

0
Jeg har en stor frustration, når jeg i nogle tilfælde bliver nødt til at redigere en postering i mine kladder. Frustrationen er i to steps:

1) POSTEN ÆNDRES

Hvis jeg ændrer det eksisterende kontonr. - som ofte er en af grunden til at jeg bliver nødt til at redigere posten - oplever jeg, at det allerede konterede beløb KAN blive ændret fra en KREDIT til en DEBET post. !?!  

Det er svært for mig at forstå, hvorfor ændring i et felt - skal ændre en vital information i et andet felt på en eksisterende post. Ofte har denne automat-korrektion resulteret i fejlbogføringer - der igen skal rettes.... ØV!

2) SKAL STARTE FORFRA

Jeg har glædet mig over, at der er lagt en søgefunktion [...] ind i Kladderne. Det har hjulpet til hurtigt at finde frem til et bestemt bilag blandt mange (200-500 posteringslinier). Men nu er mit nye problem, at når jeg har været inde på en posteringslinie (1 af flere) og gemmer de opdaterede informationer. Så bliver jeg kastet tilbage til ???? ..... START ??? Jeg er ikke helt sikker, men jeg er ikke tilbage på det sted, hvor jeg havde fremfundet bilaget - og var begyndt at opdatere første posteringslinie. Jeg derfor starte forfra med at finde bilagsnr. [...] før jeg kan kontrollere om min post er ajour - og evt. begynde ajourføring af næste posteringslinie.

Jeg mener at kunne huske, at jeg tidligere (engang i 2018) var tilbage til mit udgangspunkt, når jeg gemte ændringer - og mit store ønske er: at det bliver sådan i 2019. :-)
i Forslag » Andet af (490 points)

1 Svar

Hej

Tak for dit indlæg og Godt nytår til dig.

Til dit første punkt kan jeg sige, at kontoen er sat op efter, hvad man "normalt" gør på denne konto. Det vil sige, at salgs konti normalt skal krediteres, udgiftskonti skal normalt debiteres etc.

Hvis du f.eks. ændre en salgs konto til en udgiftskonto, vil den derfor ændre fra kredit til debet automatisk og du skal derfor ind og ændre dette til kredit igen.

Vi har vurderet, at der er flest fordele ved at kontoen er sat op med automatisk debet/kredit, så flest fejlposteringer bliver undgået på denne måde.

Kan du evt. beskrive nærmere, i hvilke tilfælde du f.eks. retter fra en indtægts konto til en udgiftskonto ?

Med hensyn til dit andet punkt om søgefunktionen, har jeg testet det i min egen aftale og hvis jeg forstår dig korrekt, så bruger du de tre små prikker til at søge efter et bilags nummer, for at rette i posteringen. Når jeg retter i posteringen og gemmer, bliver den stående på samme bilag, så jeg tænker om det evt. kunne være din browser som måske skaber problemet. Har du mulighed for at prøve i en anden browser for at se om samme problem opstår med, at den hopper op til starten istedet for at blive på bilaget som er rettet til ? Kom endelig tilbage, hvis det er mig som har misforstået noget her.

Ellers vil jeg ønske dig en rigtig dejlig weekend

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)