Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bank Connect til Nordea

0
Jeg har netop talt med en tekniker hos Nordea og han mente at der formentlig ville kunne laves en direkte dataudveksling med Nordea, hvis man har Corporate Access (https://www.nordea.com/da/vores-serviceydelser/cashmanagement/oursolutions/corporateaccess/)

Så kan i ikke snarest muligt kontakte Nordea og få afklaret om e-conomic brugere ikke også kan få mulighed for 3. parts udveksling af data?
i Spørgsmål » Andet af (180 points)

1 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål, 

Udveksling af bankdata er et stort område og derfor vil jeg lige starte med at høre dig om det er data fra Nordea til e-conomic? Den mulighed findes nemlig allerede i dag med Autobank.

Hvis det er betalinger den anden vej fra e-conomic til banken, så er det en lidt anden sag, som vi er i gang med at kigge på. En del af det link du har sendt er i forhold til SEPA og det er noget vi er opmærksomme på herinde. 
Hvis du lige vil præcisere, hvilken vej data skal udveksles, så kan jeg give dig et bedre svar. 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)

Det er den automatiske udveksling jeg forespørger på - Pt. ud- og indlæses dataene via en fil og det funger fint nok, men det var da meget nemmere hvis denne udveksling bare skete automatisk!

Nordea mangler på nedenstående liste og iflg. den edb tekniker jeg snakkede med skyldes det måske at i ikke har undersøgt mulighederne i det nye system (Corporate Access) som Nordea har lavet - Jeg er ikke tekniker så om det er rigtigt aner jeg ikke, men som bruger er jeg naturligvis interesseret i alle tiltag som kan medføre en tidsbesparelse

Her er den liste som jeg henviser til:

Andre banker

For at gøre det let for dig, tager vi kontakt til alle banker, der understøtter Bankforbindelse og sætter os ind i, hvad du skal gøre for at få en aftale med banken.

Desværre kan det ske, at vi ikke er nået til netop din bank endnu.
Men du kan stadig få Bankforbindelse, hvis din bank står på listen herunder.

Alle banker, der understøtter Bankforbindelse
Alm. Brand Bank Langå Sparekasse
Andelskassen Fælleskassen Lollands Bank
BankNordik P/F Merkur Andelskasse
Basisbank Middelfart Sparekasse
Borbjerg Sparekasse Møns Bank
Broager Sparekasse Nordfyns Bank
Danske Andelskassers Bank Nordoya Sparikassi
Den Jyske Sparekasse Østjydsk Bank
Djurslands Bank Refsnæs Sparekasse
Dragsholm Sparekasse Rise Sparekasse
Dronninglund Sparekasse Rønde Sparekasse
EIK Banki P/F Salling Bank
Fanø Sparekasse Saxo Privatbank
Faster Andelskasse Skandinaviska Enskilda Banken
Flemløse Sparekasse Skjern Bank
Folkesparekassen Sønderhå-Hørsted Sparekasse
Frørup Andelskasse Sparekassen Balling
Frøs Sparekasse Sparekassen Bredebro
Frøslev-Mollerup Sparekasse Sparekassen Djursland
Fynske Bank Sparekassen Den Lille Bikube
Grønlandsbanken Sparekassen Fyn
Hvidbjerg Bank Sparekassen Sjælland
Ikano Bank Sparekassen Thy
Jutlander Bank Sparekassen Vendsyssel
Klim Sparekasse Spks. for Nr. Nebel og Omegn
Københavns Andelskasse Suduroyar Sparikassi
Kreditbanken Swedbank
Lægernes Bank Totalbanken
Lån og Spar Bank  

 

Hej igen, 

Nordea er med på listen. De kører bare via deres eget system. Du kan læse mere om det her. Der står i guiden, at Nordea snart vil lukke ned for denne løsning. Det skal nok tages med et gran salt. Så vidt jeg husker, så har Nordea gennem de sidste par år meldt ud, at den snart lukker. Jeg kan ikke love dig, at den ikke lukker. Det kommer helt an på Nordea, men indtil videre kan du godt oprette en forbindelse. De vil måske kunne give dig en bedre beskrivelse af, hvordan de udvikler.
Grunden til Nordea ikke er på listen er, at de ikke bruger bankcentralerne til at overføre data.
Jeg har lavet en lille test, hvor du kan se det her: 

Du skal ikke fokusere på de informationer jeg har tastet ind, men bare på selve billedet og muligheden for at sætte det op.

I forhold til at udveklse denne data fra e-conomic til banken, så er det et projekt vi starter op her i 2019, så det er noget vi har på raderen, men det er ikke noget vi har en færdig løsning til her og nu. 

Jeg håber det kan hjælpe dig.