forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kan ikke finde bogførte fakturaer ved udligning?

0
Hej

Jeg er ved at indtaste oplysninger om kundeindbetalinger inde på e-conomic. Det går da ellers også godt, men jeg får pengene igennem samlede overførsler fra Clearhaus. Jeg går så ind og opretter overførslen som kundeindbetaling, hvor jeg finder alle relevante fakturaer og udligner dem. Der er både + og - beløb. Problemer er, at jeg ikke kan finde ca. 1/3 af alle fakturaerne på listen over fakturaer til udligning. Og det er ikke fordi de er blevet udlignet før.

Gør jeg noget forkert eller hvordan kan jeg ellers forbinde overførslen fra Clearhaus med de enkelte fakturaer og kreditnotaer?

Tak
spurgt 19 Dec, 2018 i Spørgsmål » e-conomic generelt af DIZ (160 points)

2 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål,

Som jeg læser det kan det være flere ting, der driller her. 

Først og fremmest skal du være opmærksom på, at vi har lavet en ny funktion ved udligning, som fjerner alle posteringer, der er udlignet i kassekladde, men ikke bogført. Du kan se forskellen ved at klikke på knappen 'Vis fuldt udlignede kladdeposteringer'. Se evt her: 

Ellers kan være, at du har valgt en kunde i kassekladden. Så vil du se posteringer rettet mod den ene kunde. Det er kun muligt at udligne en kunde af gangen. Hvis den sum du har modtaget af Clearhaus, så skal du lave en flerbenet posteringer, hvor du tager en kunde af gangen. Du kan se, hvordan du laver den her

Hvis dette ikke løser din udfordring, så må du meget uddybe din arbejdsgang, så jeg har lidt mere information at arbejde ud fra. Hvis du vil forklare det, så kan jeg evt. hoppe med ind på din aftale og gøre det samme, så kan jeg lige teste, hvad der sker og se om der skulle være noget galt. 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 19 Dec, 2018 Spørgsmål af Jesper Mieritz (72,630 points)
Tak for svar Jesper, men så vidt jeg forstod af det du skriver, dækker det ikke min situation. Hos mig fungerer det sådan, at jeg har Clearhaus tilknyttet betalingsløsningen på min webshop. Det betyder at ALLE order fra den forgangne uge bliver samlet og overført som samlet overførsel fra Clearhaus ugen efter. Dvs. jeg har f.eks. 10 forskellige kunder, som har betalt for deres vare i perioden, som skal udlignes med beløbet overført fra Clearhaus.

Jeg har oprettet fakturaerne og kreditnotaerne og nu prøver jeg at oprette overførslen fra Clearhaus som kundeindbetaling, hvor jeg så under fakturaer prøver at finde alle relevante fakturaer og kreditnotaer.

Når jeg prøver at gøre det, kan jeg finde de fleste fakturaer, men ikke alle. Fra den allersidste periode jeg kiggede på, manglede jeg f.eks. 2 kreditnotaer (som ellers er på plads). Fra tidligere perioder var det selve fakturaerne jeg mangler.
besvaret 19 Dec, 2018 Spørgsmål af DIZ (160 points)

Det er helt fair, hvis det ikke løser din udfordring. 

Det kan være svært at komme ind i det konkrete eksempler uden at se det. Jeg vil dog lige bide mærke i den del med kreditnota. Hvis du har lavet en faktura og en kreditnota, så vil de typisk være udlignet og derfor ikke fremgå. 

Hvis jeg skal komme med et bedre bud, hvad der sker, så må du meget gerne hive fat i mig næste gang du har denne udfordring, så skal jeg nok hoppe med ind på din aftale og tage et kig på det. 

Når den tid kommer, så send meget gerne en mail til Info@e-conomic - att. Jesper Mieritz med de konkrete eksempler smiley

i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”