Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Nye fortløbende bilagsnr i nyt regnskabsår

+4
Jeg savner mulighed for at lave en ny nr.serie til bilagsnr til nyt regnskabsår, der kun benyttes i det datointerval, der gælder det nye regnskabsår, så posteringer i gammelt regnskabsår fortsætter i den gamle nr.serie.

F.eks. 2018 posteringer starter alle med 18XXX og er fortløbende, hvor nye posteringer i 2019 gerne skulle starte med 19XXX.

PT skal jeg manuelt ind og rette i opsætning af kassekladde bilagsnr., når jeg skifter mellem gammelt og nyt regnskabsår her i december og januar, når jeg skifter mellem regnskabsår - eller taste det manuelt i hvert bilag, og holde styr på hvad jeg er nået til...
i Forslag » Andet af (160 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag. 

Jeg kan sagtens se, hvad du gerne vil her og jeg vil sige, at du allerede nu godt kan finde en løsning, der løser dit problem. 
Jeg vil forklare herunder. 

Det er sådan, at alle kassekladder kører med deres egen nummerserie. Det vil sige, at du kan oprette alle dine kassekladder to gange. Lad os holde det simpelt. Du har to kassekladder, 'daglig' og en 'lønninger'. Dem kopierer du ved at gå ind i alle indstillinger -> regnskab -> kassekladder. Så kalder du dem 'daglig 2019' og 'lønninger 2019'.

Du definerer herefter bilagsnummerserien til at starte på 19000 - eller hvad der nu giver mening for dig. Alle posteringer i 2019 kan du så lave i de to kladder, mens alle i 2018 følger den gamle nummerserie. Når du har afsluttet 2018, så kan allerede her gå ind og omdøbe dem til 'daglig 2020' og 'lønninger 2020'. Så er du klar til næste års posteringer. Alternativt kan du slette dem, hvis det er nemmere.
På den måde kan du holde dine posteringer adskildt på tværs af årsskifte og samtidigt holde hver sin nummerserie. 

Giver det mening for dig? Du må endelig stille spørgsmål, hvis der er noget du er i tvivl om. Det er nemlig ikke ret svært eller tidskrævende at sætte op, man skal bare lige vide, hvor det hele gøres henne smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)