Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Savner muligheder

+1
Hej

Jeg har nu været bruger af jeres webshop i et par måneder og der er nogle muligheder jeg savner, men som også kan gøre jer mere konkurrencedygtige.

1) manuel indkodning til HTML til eks. oprettelse af mailchimp popup

2) tilmeldings mulighed for kunderne, når varen ikke er på lager. Få en mail når varen er på lager igen.

3) Bedre funktioner af dropdown menuer

4) Kunne tilføre leverandør varenummer samtidig med oprettelse af varenummer

5) Kunne kopiere sider, så alt ikke er så manuelt

6) kunne indstille px ved billeder man indsætter

7) Større redigeringsbillede når man opretter en varebeskrivelse. Det er svært at bedømme layout, når man har et skriv felt på 4-5 linjer.

Jeg sammenligner jeres funktioner med Dandomain. De har flere muligheder til bedre priser. Men jeres fordel er at jeres wepshop er nem at arbejde med.

Jeg håber at i vil se nærmere på min opfordring
i Forslag » Andet af (470 points)

2 Svar

Hej og tak for din feedback. 

I forhold til dine punkter, så er der lidt forskellige udgangspunkter til det og jeg vil derfor svare dem enkeltstående herunder. 


1) manuel indkodning til HTML til eks. oprettelse af mailchimp popup
Der findes mange forskellige webshop løsninger på markedet. Mange af dem har mulighed for HTML-kodning, hvilket kan være meget brugbart i forskellige sammenhængen. ​
En af de ting vores eget modul fokusere på er, at det skal være så nemt og brugervenligt som muligt. HTML-kodning er måske nemt for nogle brugere, men for en person, som ikke har siddet med det før, så er det ikke lige til. Derfor har vi ikke den mulighed. Vi vil ikke udbygge, så du kan få den mulighed. 


2) tilmeldings mulighed for kunderne, når varen ikke er på lager. Få en mail når varen er på lager igen.
Den feedback vil jeg give videre til vores udviklere. 

3) Bedre funktioner af dropdown menuer
Vil du uddybe, hvilke funktioner, der er tale om her? 

4) Kunne tilføre leverandør varenummer samtidig med oprettelse af varenummer
I forhold til at tilføre vareleverandørnummer, hvad skal du så bruge dette til i webshoppen? Hvis du har vores lagermodul, kan du godt tilføje det i e-conomic og bruge det i dit regnskabsprogram. 

5) Kunne kopiere sider, så alt ikke er så manuelt
Når du gerne vil kopiere en side, hvad er så tanken bag det? Altså er det sidelayoutet, billeder mm. du vil kopiere? 

6) kunne indstille px ved billeder man indsætter
Det er ikke noget vi har planer om at udbygge. Billedets størrelse afhænger meget af det zoom din kunde har, da vores sider er responsive. Hvilket udbytte skulle du få af at kunne indstille px? 

7) Større redigeringsbillede når man opretter en varebeskrivelse. Det er svært at bedømme layout, når man har et skriv felt på 4-5 linjer.
Den feedback vil jeg give videre til vores udvilkere. 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Tak for din tilbagemelding.

1) Kan i indsætte mailchimp html kode for mig?

3) Jeg kan faktisk ikke selv huske hvorfor jeg skrev det punkt. Men efter jeg fik webshop+ fik jeg adgang til sider med "sidemenu". her burde man kunne kopiere sider fra "hovedmenu" til "sidemenu".

4) Når jeg opretter en vare, så er det mere strømlinet at få så meget data tastet på en gang. Hertil ønsker jeg leverandørvarenummer. Jeg skal ikke bruge det i webshoppen, men ved varebestilling i lagermodulet. Når man bruger bestilling, så trækker systemet alt det data der allerede er tastet. Her giver det mening den også trækker leverandørvarenummer.

5) At kunne kopiere side vil være en fordel, når man har en webshop hvor siderne er meget ens og det kun er kategorien der adskiller siderne. Det forenkler processen. Eks. min webshop har ca.20 sider med kategorier, hver side er opstillet ens. Ens i layout, skrifttype, skrift str., mm. Dette kunne have sparet mig mange timer, hvis jeg kunne kopiere siden. Så skulle jeg kun rette teksten og varekategorien.

6) Jeg er lidt udfordret når jeg vælger "billed" eller "banner". Selvom jeg tilpasser mine billeder, er det som om billederne stadig "fylder meget". Ved banner bliver billederne strukket en del.

Man kunne måske vælge billeder samt banner i størrelser, som lille, mellem, stor. Det vil være en bedre løsning.

Derudover kunne det være fedt med en "collage" billedløsning. Eks. 3, 6, 9 billeder i samme kvadrat. Igen lille, mellem, stor.

7) Nu da vi er i gang, så mulighed for at vælge pop-up på jeres formular. Denne løsning vil være effektiv til nyhedsbrevstilmelding.

 

Det var alt for denne gang.

God dag

Carina
Forslag af (470 points)

Hej igen, 

1) Nej desværre. Det er slet ikke muligt at arbejde med HTML.

3) Det er fair nok. I forhold til at kopiere siderne, så vil jeg gemme det på vores feedback liste, men jeg vil det samme sige, at det ikke er en funktion du skal forvente vi kommer til at kigge på, da det ikke er noget vi har haft efterspørgsel på før. 

4) Du kan godt lave en bestilling ud fra et leverandørens varenummer på en bestilling. Hvis du laver en ny linje, så er det felt nummer 2 på bestillingen.

5) Jeg kan godt se det er smart, hvis siderne ligner hinanden meget. Du kan sagtens have samme opsætning via temaet og sidelayoutet, men resten skal du oprette fra ny per side.

6) Du har ret i, at man kan blive udfordret på billede størrelse. Problemet opstår ofte af det responsive layout. Det vil sige, at du kan lave en perfekt tilpasset side på en skærm med fx 100% zoom. Hvis en anden kunde så bruger zoom 90%, så kan det rykke lidt. Min anbefaling er, at bruge for store billeder. Vi kan skalerer dem nemlig ned, så det passer, men vi skalere ikke på samme måde op for at undgå et pixeleret billede. 

 

I forhold til pop up af formularer, skal det så være noget, der tvinges på skærmen? Altså som kunderne ikke aktivt vælger, eller blot at kunne få tilmeldingsbilledet ud i en pop up? smiley

Hej

3) Det er nok fordi folk ikke gider bruge tid på at spørge, eller måske fordi jeg har flere sider en de fleste de benytter jeres webshop?

Det vil stadig spare tid på opbygning og gøre produktet bedre for brugeren.

 

4) Du kan godt lave en bestilling ud fra et leverandørens varenummer på en bestilling. Hvis du laver en ny linje, så er det felt nummer 2 på bestillingen.

Du misforstår min henvendelse.

Under "vare" når jeg opretter varen, kunne det spare tid hvis man kunne tilknytte vare direkte til leverandør.

I dag skal man, oprette varen, oprette leverandør og derefter oprette varen under leverandør. Det smarte er at oprette varen med alt stamdata fra start.

 

God dag

Carina

Hej Carina, 

3) Måske du har ret. Jeg vil dog tage mit udgangspunkt i den viden jeg har og ikke hvad jeg antager eller tror folk ikke spørger om. Du har helt sikkert en pointe i, at mange brugere ikke giver deres mening til kende, men min antagelse vil så være, at det vil gælde ligeligt for alle de forskelle emner der er i programmet. 

4) Jeg beklager misforståelsen. Jeg kan godt se, hvad du mener. Jeg vil give dig ret i, at oprettelse af vareleverandørnumre ikke er den nemmeste. Jeg vil dog forklare dig, hvorfor vi har valgt at gøre det på denne måde.

I min verden er to måder at koble varer og leverandører sammen. Du kan enten koble en leverandør op på en vare, eller en vare op en leverandør. I og med du ønsker at sætte leverandøren på ved oprettelse af varen, så ønsker du den sidste arbejdsgang. 
Vi har nogle kunder, som bestiller samme vare fra forskellige leverandører. Hvis du derfor 'låser' en vare til en leverandør, så vil dette ikke være muligt. I og med du kan bestille den fra flere leverandører, så har vi valgt at sammenkoblingen skal laves på leverandøren og ikke på varen. Derfor bliver arbejdsgangen, at du ikke kan sætte vareleverandørnummer på en vare ved oprettelse, da vi ikke mener en vare nødvendigvis er låst til en leverandør.
Det blev måske lidt kringlet, men jeg håber det giver mening smiley