Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ændring af varenummer uden varen slettes i webshop (jeres egen webshop)

0
Det kan fra tid til anden være nødvendigt at ændre et varenummer – f.eks. fordi den leverandør man bruger ændre deres varenummer – men hvis man ændre varenummer i economic (hvilket man jo godt kan), så slettes varen i webshop?? - og skal dermed oprettes på ny, inkl. "se også" link, beskrivelser og billeder... pain in the a...

Det ville jo være meget hensigtsmæssigt hvis varen også bare ændrede varenummer i webshoppen (jeres egen webshop).
i Forslag » Andet af (3.4k points)

1 Svar

Hej Helge,

Jeg er enig, at det optimale ville være, hvis nummeret kunne ændres uden konsekvenser. Jeg har derfor været i dialog med vores udviklere flere gange, men sagen er endt med, at vi ikke kommer til at lave det om, da der er nogle tekniske årsager til, at det er lavet på den her måde.
Jeg kan ikke forklare det helt i dybden, da det er noget kode, som jeg ikke er ekspert i, men det er noget i forhold til, hvordan koblingen mellem varer og webshoppen er lavet i relation til, hvor den styrende del er placeret.
Den er placeret i kernen af e-conomic og ikke i webshoppen. I kernen er varenummeret den reference vi bruger til at danne varen i webshoppen og derfor vil webshoppen opfatte et nyt varenummer som en ny vare.

Jeg er helt på, hvilke udfordringer det giver jer brugere, men jeg vil hellere melde klart ud omkring, at dette ikke bliver lavet om pga. overstående.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)