Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Se periodisering ud fra varegrupper

0
Jeg har periodiseringsmodulet og jeg vil gerne se de periodiseringer der overføres til 2019.Det kan jeg under rapporter-->periodisering.

Det jeg gerne vil er at se hvilke vargrupper periodiseringerne kommer fra. Jeg vil gerne kunne se mine periodiseringer ud fra varegrupper (eller endda varenumre), så jeg kan se hvilken varer der giver størst periodisering fremadrettet.

Hvordan gør man det?
i Spørgsmål » Andet af (290 points)

1 Svar

Hej Toke og tak for dit spørgsmål,

Som jeg læser dit spørgsmål vil du gerne se, hvilket beløb, der mangler at blive periodiseret på en specifik varegruppe eller vare. Jeg har et bud på, hvordan du kan gøre det på den enkelte varegruppe, men det kræver højst sandsynligt en ændring af din opsætning. Jeg vil forklare herunder.

Hver enkelt varegruppe har en felt, hvor du kan sætte en periodiseringskonto op. 

Du kan se hvilket felt her: 

Den konto bruges til at 'holde' på det beløb, som du vil periodisere. Det vil sige, at den konto i teorien vil indeholde alle de faktura du mangler at periodisere på en bestemt dato. Hvis du her i hver varegruppe angiver forskellige konto og kun bruger kontoen til en enkelt varegruppe, så vil det beløb du har på kontoen være det beløb, som skal periodiseres. Så kan du se, hvilke varegrupper, der har den største periodisering til gode, hvis man kan sige det. 

Du skal være opmærksom på to ting: 
1. Du skal have periodeseret året ud for at det virker. Ellers vil der medtages fra 2018.
2. Du kan have periodiseringer, der strækker sig ind 2020 og derfor også bliver medregnet. 

Hvordan vil den løsning virke for dig? 
Det kræver som sagt du ændrer din opsætning, så du skal være opmærksom på, at der sker ændringer i din opsætning. 
Samtidigt vil det heller ikke hjælpe dig nu og her, men i fremtiden vil du kunne se det.
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til det, så skyder du bare løs smiley
 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej.

 

Ja det kan jeg bruge. JEg gør faktisk dette men på samme konto. Så jeg skal have oprettet flere konti.

 

Tusind tak for svaret

Det var så lidt. Du må endelig spørge en anden gang, hvis der skulle være noget smiley