Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Sproglag på enheder og betalingsbetingelser

+4
Når man på en vare tilføjer en enhed f.eks. stk. ønskes der mulighed for at enheden automatisk skrives som pcs i stedet for stk når f.eks. engelsk layout vælges.
Lige nu skal man ændre på hver enkelt varelinie hvis enhed ønskes vist på andet sprog.


Samme ønske gælder for betalingsbetingelser - vælger man 14 dage netto så er ønsket at denne kun oprettes 1 gang og så alt efter valg af sprog skrives Net 14 days eller lign.
Da betalingsbetingelsen typisk tilvælges en gang på debitoren og så er ens fremover er problemet ikke så stort men det ville være logisk kun at oprette betalingsbetingelsen 1 gang.

René Arpe It-konsulent
i Forslag » Andet af (17.3k points)

11 Svar

Hej Rene.

Tak for dine tip.

Vedr. betalingsbetingelser, har jeg oversat de forskellige til engelsk. Det virker bare ikke særlig logisk, at man ikke automatisk kan oversætte de allerede oprettede på dansk til andre sprog.

Samme logik, eller mangel på samme, gør sig gældende på enhedsbetegnelsen. Når de forskellige er oprettet på dansk, virker det på mig meget ulogisk, at jeg ikke på det engelske sproglag kan gå ind og oversætte enhedsbetegnelsen, så den automatisk bliver oversat for de kunder, hvor jeg har angivet engelsk som sprog.

Jeg tror, jeg vil gøre som du foreslår, og skjule enhedsbetegnelsen på engelsk, men det virker som et underligt kompromis, når vi har købt et nyt system.

Hilsen Ina
Forslag af (310 points)