Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Omsætningshistorik baseret på betalingsdato til sælgerprovision

+1

Jeg trækker en rapport, der hedder Omsætningshistorik på en sælger og medtager kun betalte fakturas, men kan den indstilles, så den kun tager de fakturas med, der er BETALT i perioden? Nogle er genereret i oktober, men først betalt i november, så først i november skal de tages med i provisionsberegningen ...

i Forslag » Andet af (170 points)
Jeg er MEGET enig i at funktionen mangler, så man kan udbetale en provision udfra betalinger i perioden.

Jeg havde samme udfordring g spurgte til den i august, men blev også meldt ned.

Jeg kan slet ikke forstå at man ikke kan trække en liste per sælger på indbetalinger i perioden. Altså ikke fakt. datoen, men indbetalingen da man jo afregner efter hvornår pengene går i banken :-)

Så hvis jeg kan ligge 100 lodder i puljen på JA JA JA TAK, så vi kan undgå alt det manuelle arbejde i excel for at holde øje med betalingsdatoer.
jeg tænker, at alle virksomheder med sælgere på provision mangler denne funktion/rapport :-)
Ja nemlig :-)

Men jeg fik af vide at mit ønske var meget specifikt, hvilket jeg slet ikke forstår, da provision jo først skal udbetales når man som virksomhed har haft en indtægt.

2 Svar

Hvad med delbetalinger??
Forslag af (26.5k points)
Det kunne være fedt, at man på medarbejderen (sælgeren, som jeg tilføjer kunden, under "vores reference") kunne taste en provisionssats, som så tages med i rapporten, så den nøjagtige provision, af de betalte fakturas i perioden - f.eks. 1.-31. december. Bruttobeløbet skal naturligvis også fremgå - altså det totale beløb, som provisionen beregnes ud fra (betalte fakturas i perioden ex. moms) :-)
Så er jeg tilbage igen med nyt.

Jeg har hørt et par ønsker omkring provision fra vores support, og jeg tænker derfor det giver mening at tage foreslaget med op til vores udviklere og høre hvad de synes om idéen.

Du høre fra mig når vi har haft vores næste udvikler møde. :-)
Det lyder fedt :-) Det ville være skønt hver måned at kunne trække en liste med, hvilke BETALTE fakturas og modregnede KREDITNOTAER, der hører "sælgeren" til. Endvidere vil en kolonne med provision også være en hjælp - så man skal kunne taste provisionssats på medarbejderen ...

Både fakturanummer og dato er relevant på listen - samt netto-faktura beløbet naturligvis :-)

Hej igen.

 

Jeg er tilbage igen med nyt i forhold til muligheden for at trække en liste for provision samt muligheden for direkte at skrive en provisions sats. Selvom de godt kunne se en idé i at vi lavede en provisions beregner, så var det ikke noget de ville se på da vi har en masse andre forslag samt hvad de på nuværende tidspunkt har på roadmap.

Jeg prøvede at lede efter en løsning. I forhold til at regne provisionen ud i e-conomic, så i ihvertfald havde noget at arbejde med. Man ville kunne eksportere en liste med jeres faktura hvori man kan se hvilken reference der har været på dem, og sortere den i excel.

Se gerne denne guide: Eksport af fakturaliste

Når du så eksportere denne liste, så sorter efter vores. ref. så kan du se hvilken medarbejder som har stået for fakturaen.

I forhold til at se betalingen ville jeg fortsat kigge på kundekontokortet. Træk det ud og se om der har været betalinger på de fakturaer som er lavet i e-conomic. Her ville man skulle trække længere fremme i tiden i forhold til hvis betalingen ikke sker i den samme måned, den specificere dog hvilket fakturaer og betalinger der er lavet. Det gør omsætnings statistikken ikke.

Jeg snakkede også med vores branche hold omkring andre der kunne løse problematikken. De nævner at E-kontoret skulle have en mulighed for at kunne lave provisions beregningen samt integrerer med e-conomic.

Du kan finde e-kontoret her.

Jeg undskylder at det ikke bliver lavet. Jeg er også ked af at jeg ikke direkte kan give en nemmere løsning i e-conomic. Hvis der er nogen andre brugere som har en løsning hvorpå de gør dette via e-conomic, så ville jeg tage imod det med kyshånd.

Tusind tak fordi du skriver ind og hav en rigtigt god dag!

Tak for svaret.

Vi har i mellemtiden fundet et andet lagerstyrings- og faktureringssystem og anvender nu kun e-conomic som et "dummy" bogføringsprogram.
Øv - det var da skuffende. Jeg kan i virkeligheden slet ikke forstå, at det er så svært at lave - eller faktisk i første omgang, at det ikke allerede findes. Der må da være tusindvis af virksomheder, der udbetaler provision og har brug for at trække disse lister?!?

dbh Lene
Forslag af (170 points)