Hej Alexander,
Først og fremmest vil jeg sige tak for dit kritik og indrømme, at du helt sikkert har fat i noget.
Der er to ting i det du siger. Det første er i forhold til at have et offentligt road map. Det er noget jeg har snakket med folk om herinde før og der ville helt sikkert være fordele ved at lægge det ud. En ting er vores planlagte road map og en anden til er det jeg vil kalde mindre forbedringer, som langt størstedelen af vores forslag herinde består af. De mindre forbedringer er som sådan ikke lagt fast i vores road map. Der er i planerne lagt tid ind til at kigge på dem, men det er ikke sådan, at vi har fastlagt tid til specikke dele af programmet, når vi kommer til mindre forbedringer.
Derfor har vi simpelhent ikke konkrete planerne for mindre forbedringer. Tanken er mere, at vi tager de mest efterspurgte forslag løbende og kigger på dem. På den måde har vi mere fleksibilitet og kan i højere grad for måned til måned, kigge på de forslag vi mener er mest relevante lige nu.
Vi har selvfølgelig et road map for større ting, som er er planlagt. Grunden til det ikke er lagt ud er, at planerne sjældent holder præcist. Noget tager længere tid og noget tager kortere tid. Vi vil derfor ikke ligge os fast på, at vores road map holder planen fuldt ud. Ved ikke at have de planer ude, så undgår vi at skabe falske forventninger til folk, som måske sidder og venter på lige præcis det ene punkt på planen.
Du nævner også vores 'implementeres ikke' er væk og samtidigt, at mange af dine forslag ikke bliver til noget.
Begge dele er helt korrekt. Grunden til jeg valgte at fjerne 'implementeres ikke' var ikke for at skjule noget, eller få det til at se bedre ud. Du kan stadig finde listen her. Hvis du kan huske det gamle udseende, så havde vi fx også en kategori, der stod til 'løst', som jo ville få statistikken i højre side til at se flot ud, som du selv beskrev det.
Jeg spurgte mig selv, hvad I brugere ville have ud af se listen. Hvis der er få forslag som ikke bliver implemeteret, betyder det så I, i højere grad skulle komme med ideer og feedback? Og omvendt hvis der er mange, skal I så ikke komme med feedback? Uanset hvad, så håber jeg alle vil skrive deres ideer til os.
En anden til er det frigjorde mere plads til andre ting. Tanken her værende, at jeg i gerne vil have mere interaktion og flere stemmer på indlægene. Det håber jeg den nye struktur lægger op til, da det forhåbentlig også er nemmere at se, hvordan vores proces går fra overvejes -> planlagt -> i gang -> gennemført.
Når alt det er sagt, så kan jeg godt forstå din tankegang. Noget jeg håber vi fremtiden kan komme til er, at vi lægger et emne eller en arbejdsgang ud til jer og i så kan komme med bud på, hvad vi skal ændre i forhold til det specifikke emne. Vi har nogle ting i støbeskeen i forhold til det, så der vil komme noget i den retning.
En sidste lille kommentar inden jeg slutter mit snart lidt for lange svar af er i forhold til designet.
Det er helt rigtigt, at der er sket en lille ændring af designet, men den primære opgave i forhold til det var ikke at ændret designet. Der blev ændret en masse ting bag systemet i vores kode, som i fremtiden vil gøre det meget nemmere at arbejde med. Der kom samtidigt en unik URL struktur på alle sider, som også flere muligheder i fremtiden.
Et punkt du allerede vil kunne bemærke nu er, at der i chatvinduet vil komme hjælpeartikler frem i forhold til, hvor du er i applikationen. Det er en lille ting som får nu kun er i sin begyndelse, men i fremtiden vil de artikler blive mere brugerspecifikke og på den måde give hurtig hjælp til alle brugere. Dette kan kun ske på baggrund af vores nye URL struktur.
Det var kun for at nævne et konkret eksempel du kan se nu, men for at understrege det, så er det nye design kun et lille biprodukt at en masse ændringer vi har lavet for at gøre fremtiden bedre for alle.
Du er meget velkommen til at stille spørgsmål eller komme med kommentarer på mit svar. Jeg håber det har givet dig et indblik i, hvad vi gør og hvorfor vi gør det. Det er meget svært at gøre kort, som du nok kan se på svarets længe og jeg har endda her prøvet at hive nogle vigtige pointer ud.
Rigtig god dag