Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




automatisk løbende import af kontaktpersoner til mailchimp med API-key / Lukket forbindelsen

0
Hej Forum

Jeg har fortsat det problem at jeg ikke kan få kontaktpersoner automatisk løbende fra e-conomic over på mail listerne i mailchimp. Det er nu over to år siden at i brød denne funktion, som virkede upåklageligt selv om i skrev at den ikke virkede.

I programmet kunne jeg se at den sendte kontakterne automatisk der hvor i lukkede den og sagde at det var i stykker.

- Her skal det så siges at i har lavet en mulighed for at tage kontaktpersoner ud som en CSV fil, flot..!! MEN de kan ikke sorteres efter kundegrupper i excel, da kundegruppenummeret ikke er på den líste.

Så fandt jeg ud at i har indgået et samarbejde med zapier / cloudify om en løsning fra dem hvor man kan få en kundegruppe over i mailchimp for 100kr pr. måned. Men det er stadig ubrugeligt da den tager alle kunderne i en skidestak. Cloudify kunne dog lave et tilbud på at jeg kunne få en løsning hvor de sorterer dem for mig, Men de skal 300kr pr. måned for kun 7 lister, alt i alt har jeg behov for 20 lister, men det er jo ikke værd at arbejde videre med.

Vil i ikke bare få åbnet op for denne funktion igen så jeg kan komme videre med livet istedet for at sortere "skidestakslister" 100 timer om året, jeg er træt af det her og jer.. Det er skide uprofessionelt´af jer at tilbyde dette som "En løsning" for zapier sender først kontaktpersonen over i mailchimp hvis man opretter en ny kunde eller sender en faktura til kunden da den skal "trigges". Det er ganske ubrugeligt for alle de kunder som jeg har i systemet hvor jeg i ny og næ tilføjer en ny kontaktperson på, men denne kommer ikke over med over før han modtager en faktura, og den går ikke til kontaktpersonen, men til kundemailen som altid er sat op som bogholderimail fra e-conomic.

Få nu fundet en løsning og prøv lige at lægge mærke til hvor mange nyhedsmails i DK der kører fra mailchimp, deres logo er i bunden af de fleste nyhedsmails der kommer idag. Kom igang. Dette skal køre som en gratis feature i e-conomic ikke som et tillæg der koster 100 kr for skidestak med mulighed for at der blandes bogholderimails imellem. Det er en taberløsning.

Det har virket før som en gratis ting inden i lukkede for det i jeres ende og der er sikkert ikke intet arbejde i at åbne API-Key op for denne mulighed igen.

 

Vh Jacob
i Forslag » Andet af (180 points)

1 Svar

Hej Jacob, 

Der er lidt forskellige ting i dit indlæg her. 

Ja, det er korrekt, der blev lukket for en integration til MailChimp for noget tid siden.
Grunden til den blev lukket var, at der ikke var ret mange, som brugte den og der i fremtiden ikke ville blive udviklet og vedligeholdt på den.
Hvis en partner havde valgt at gøre det, så kunne jeg godt forestille mig den stadig ville være aktiv. 

Det er sådan, at vi har en produkt, hvor vi tilbyder partnere at integere op i mod vores API.
Hvis der ikke er en pågældende partner, der ønsker at gøre det, så er det så enkelt, at der ikke vil være en integration. 
Derfor blev den gamle lukket. Det er ikke et spørgsmål om, at vi har ændret noget. Alle muligheder er stadig til stede den dag i dag. Der skal bare være nogle, som ønsker at bygge det. 

Som du selv beskriver har zapier valgt at lave denne integration og det er noget de står for. Det er ikke noget vi har indflydelse på. Det eneste vi gør er at have et åbent API, hvor de kan trække data. 
De har så valgt en pris på 300kr. Om det er dyrt eller ej vil jeg ikke tage stilling til. Det er deres valg. De bestemmer selv, hvad deres produkt skal koste.

Jeg kan godt se det er ærgerligt for dig, men den måde vi har valgt at lade partnere integrere på, så er det dem, der står for de data, der trækkes. Vi leverer dem blot data og det gør vi endda gratis, så prisen er helt og alene deres valg. 

Jeg ved godt du måske ikke kan bruge min forklaring til så meget, men jeg håber du har fået en indtryk af, hvordan vores struktur med partnere er bygget op. 

Rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)