Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tilmeldning af betalingsservice direkte fra kreditor

0
Det vil være fint at kunne tilmelde sine kunde selv til betalingsservice via deres kontonr. og deres underskrift. NETS oplyser at mange regnskabsprogrammer kan det, men desværre ikke e-conomics. De oplever en stor efterspørgsel fra e-conomics kunder på det. I fagsprog er det vist en funktion 600 som skal indbygges i e-conomics.

Det tager nemlig i noglen tilfælde lang tid at kunder selv melder sig til betalingservice.

Håber det bliver på sigt mulig - det vil lette vores arbejde enormt.
i Forslag » Andet af (220 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

Jeg er ikke ekspert i Nets og PBS. Derfor vil jeg lige spørge lidt ind.
Du nævner det er en 600 funktion. Så vidt jeg ved dækker det over flere ting, hvor tilmelding af kunder er en del af det. Vi arbejder med 601 til PBS og får 602 filer retur. 

Ud fra mit kenskab efterspørger du en 605 fil. 
Det er helt fair, hvis du kender de forskellige filer, men en 605 fil har den funktion, at den ikke opkræver kunderne, men blot tilmelder dem, så du efterfølgende kan sende filer til opkrævelse (601-filen). 

Går dit forslag på, at du kan oprette kunderne via denne fil? 
Nets skriver selv om 605-filerne: "der kan sørge for at der sker til- og afmeldinger af dine kunder til Betalingsservice, så dine kunder ikke selv skal til-/afmelde sig i f.eks. netbank."

Lyder det rigtigt for dig? Jeg vil gerne være helt sikker på, hvad vi skal kigge hen mod inden jeg med sikkerhed kan svare på, hvad vi kan gøre smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Ja 605 er også OK. Tak vil det sige at det arbejder I på?
Forslag af (220 points)

Hej igen, 

Jeg beklager du først får svar nu. 

Nej, det betyder ikke vi arbejder med det. Først ville jeg være sikker på, at jeg havde forstået det rigtigt. Det næste jeg vil gøre er at lave en vurdering af, hvor mange andre brugere, der også mangler dette. 

Når vi kigger på, hvad vi skal arbejde videre med, så sammenligner vi i høj grad med dem vi har i forvejen under overvejes og der er konklusionen her, at dit forslag ikke har den samme opbakning, som mange af de andre gode forslag vi har fået. Derfor vil jeg ikke arbejde videre med 605 filer i denne omgang. 

Rigtig god dag smiley