Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kundekontokort i kundens valuta

+1
Hej

Når man handler med kunder i mange valuta, ville det gøre arbejdet nemmere i forbindelse med udsendelse af kontoudtog, hvis man under valuta havde mulighed for at vælge "Kundespecifik valuta" Sådan at kontoudtog blev generet i den valuta som den pågældende kunde er oprettet med. Dette burde også kunne ske selvom man har handlet med samme kunde i flere forskellige valuta, da det hele blot skal omregnes til den kundespecifikke valuta.

P.t. er det nødvendigt at gennemgå alle valuta, for at sende kontoudtog i kundens valuta.

Mvh Alexander / VALJU

Mvh Alexander Sylvestersen-Platz  |  VALJU ApS  |   +45 3360 1261
i Forslag » Andet af (2.3k points)

1 Svar

Hej igen Alexander og tak for alle de gode forslag du kommer med. 

Jeg kan godt forstå, hvad du mener her, så jeg vil som udgangspunkt bare lade dit forslag ligge herinde i et par uger, så vi kan se, hvor mange andre brugere, der godt kunne tænke sig dette. 

Jeg vil dog gøre dig opmærksom på, at du kan vælge et kontoudtog i 'omregnet'. På den liste vil valutaen fremgå. Så behøver du ikke klikke dig gennem hver enkelt valuta for se, hvilke du har at vælge i mellem smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej

Jeg er 100% enig med forslagsstilleren.

Det at man i e-conomic kan danne kontoudtog "omregnet" til DKK kan ikke bruges til noget som helst.

Jeg har lige konverteret en kunde fra C5 til e-conomic - han har mange kunder i udlandet - så der skal dannes kontoudtog i DKK, NOK, SEK og EUR og formentlig også snart i USD.

LØSNING:
I bestillingsbilledet hvor man bestiller kontoudtog (menu - "rapporter" - "Kundekontoudtog") der er det helt ok med feltet "Valuta" - men der skal være en mulighed mere (som bør stå som standard) - "valuta iht. kundens stamkort".

Når I ved dannelse af fakturaer automatisk kan bruge korrekt valuta - også når man massesender fra "Salg" - "Fakturaer" - så må I også kunne gøre det ved masseforsendelse af kontoudtog.

Jeg har lige fået ørerne i maskineriet - jeg massesendte glad og fro kontoudtog for november til 17 af kundens kunder (havde tjekket den øverste - men den var i DKK - så den så fornuftig ud) - men der var en i EUR, 4 i NOK og 3 i SEK - som fik meget forvirrende kontoudtog omregnet til DKK.

Det er fornuftigt nok med omregning til DKK ved debitorsaldolister og lignende som er til internt brug - men jeg kan på ingen måde se at nogen har brug for kontoudtog som er omregnet til DKK.

Det bør I se på hurtigt at få rettet så der er logik i tingene.

På forhånd tak.

Hej Leo,

I bund og synes jeg det er et godt forslag og jeg kan sagtens forstå, hvad du gerne vil og hvilke udfordringer det kan give. 

Eneste udfordring i det er tilfælde er, at det ikke er noget jeg har set specielt efterspurgt. Hvis jeg oplever flere brugere efterspørge det her, så vil jeg gerne tage det med videre, men skal kunne forsvares overfra alle de andre brugere, hvis forslag ikke kommer med den bekostning. 

Derfor vil jeg for nu ikke tage den med videre, men du skal vide, at jeg sagtens kan se ideen - og den er god wink