Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udtræk af flere kontier på en gang

0
Hej E-conomic,

Jeg sidder og skal hente en masse data ned, da dette er en tidskrævende process vil jeg høre om det er muligt at kunne gøre på en smartere måde.

Har i nogle forslag til hvordan dette kan gøres hurtigere? Jeg har selv tænkt over om man kan gøre det gennem VBA / API Rest kodning, er dette muligt? Og hvis det er, er det i så fald noget i kan hjælpe med?

Mvh

Christian
lukket
i Spørgsmål » Andet af (150 points)

2 Svar

 
Bedste svar

Hej Christian

Jeg har haft samme problemstilling hos mine kunder, og jeg har løst det med en databasemodel i excel, som er nem og hurtig at opdatere med en fil fra e-conomic. Du behøver derfor ikke at skulle ud i en API-løsning og jeg fornemmer, at du vil kunne spare en del tid i forhold til din nuværende løsning. Du er velkommen til at ringe og høre nærmere.

Venlig hilsen

Lotte Schrøder Jeppesen
Cand.merc.aud.

SCHRØDER | ØKONOMI
Tlf.: 21483435
Åbogade 15
8200 Aarhus N

Mail: info@schroder-okonomi.dk
Web: www.schroder-okonomi.dk

Spørgsmål af (1.4k points)
valgt som bedste svar af 🔒

Hej Christian,

Jeg vil som udgangspunkt sige, at der godt kan hentes data via API. Du kan også eksportere via excel, hvis det kan hjælpe dig. 

Først og fremmest vil jeg dog høre om du har lyst til at uddybe, hvad du gerne vil have trukket ud og hvordan det skal bruges? Så kan jeg lige undersøge, hvilken metode, der giver mest mening for dig. 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Jeg skal hente data ned fra 15 specifikke kontier, hvor jeg skal bruge beløb fordelt på forskellige departments og jeg kan sagtens hente det ned i Excel, hvilket er det jeg gør nu. Dog tager dette flere timer at gøre for alle vores selskaber på 15 forskellige kontier.

Det skal bruges til at rapportere tal.

Det som er vigtigt er hvis jeg kan hente data ned så det kan bruges som en database ift. rapportering.Lige nu skal jeg hente alle kontier ned og selv give dem nogle "tags" alt efter hvilken konti det er fra samt hvilket selskab det er fra.

Kan man på en måde få det sat op så man kan undgå at skulle hente så mange forskellige kontier ned og manuelt gå ind og give dem et tag for konti og selskab.

Hej og tak for opfølgningen,

Det er super fint, hvis i allerede i dag bruger excel.
Hvis i skal have det mere automatiseret end det, så kan API godt være løsningen. Nu ved jeg ikke, hvor stærk du er i dokumentationer mm. 
Vi har et åbent API, hvor du kan trække rigtig meget data ud. Du kan læse vores dokumentation her. Hvis du ikke er helt skarp på den, så vil jeg henvise dig til at søge en ekstern partner, som kan hjælpe dig med det, eller se om vi har en app partner, der allerede nu kan tilbyde den løsning. Jeg ville anbefale at kigge i vores market efter en partner. 

Hvis du er haj til API, så kan du give dig i kast med selv at lave en løsning. Her står vores API support også til rådighed med hjælp til dine spørgsmål. Det kræver dog du har styr på det basale arbejde med API. Du kan skrive til dem på API@e-conomic.com. 

Jeg håber det kan hjælpe dig videre. Jeg ville rigtig gerne hjælpe dig med API, men man skal kende sine svagheder og jeg må være ærlig omkring, at API ikke er en af mine styrker.

Du spørger bare, hvis der skulle være nogle opklarende spørgsmål i forhold til det jeg skriver smiley