Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Placering af knapper i tilbud/ordre

0
Kunne i ikke sørge for at knapperne blev på samme placering under tilbud/ordre, uanset om pågældende tilbud/ordre er sendt eller ej…

Det giver god nok mening at f.eks. konverter til ordre er blå når tilbuddet er sendt, men det giver ikke nogen mening at knappen flytter placering.

Problemet opstår f.eks. hvis man skal tilføje en ekstra linje i et tilbud, så er ”ny tilbudslinje” en blå knap yderst til venstre, men hvis tilbuddet er sendt, så er den blå knap yderst til venstre ”konverter til ordre”…???

Det er super øv når man får omdannet et tilbud til en ordre ved en fejl, fordi man ikke lige var obs. på at sendt status ikke var ophævet.

Lad dog knapperne blive hvor de er - så de ligger samme sted uanset sendt status…
i Forslag » Andet af (3.4k points)

1 Svar

Hej Helge,

Det er selvfølgelig irriterende at trykke forkert.
Som udgangspunkt er det helt bevidst valg, da vi har design, der lægger op til at den første knap man bliver præsenteret for er blå, da det i mange tilfælde er det næste skridt for en bruger i sin proces.

I forhold til din forklaring, vil det så være bedre for dig, hvis 'konverter til ordre' beholder sin plads og der er et hvidt tomrum, eller evt., at man ikke længere kan klikke på ny tilbudslinje, men at den stadig bliver vist? Du må også gerne komme med en helt tredje løsning, hvis du har en god ide.

Som altid vil jeg lade være det op til efterspørgslen i første omgang, så dit indlæg får lige lov til at ligge herinde i et par uger og så ser jeg om andre brugere har samme opfattelse som dig.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper - tak for svar...:-)

Der er jo helt sikkert god mening i det du skriver, men vi har efterhånden oplevet adskillige tilfælde hvor tilbud er blevet konverteret til ordre og hvor ordre er blevet konverteret til fakturaer ved en fejl...

Når det går hurtigt, så er det jo vanens magt der tager over og så er det ikke altid folk lige lægger mærke til at den blå knap har fået ny funktion.

Personligt syntes jeg det bedste ville være at knapperne blev hvor de var og at f.eks. "Ny tilbudslinje" bare var gray'ed-out hvis tilbuddet var sendt - eventuelt med en pop-up der spurgte om man ville ophæve sendt status hvis man trykkede på den alligevel.

Hej igen og tak for at følge op, 

Hvis det skulle ændres, så synes jeg den beskrivelse du kommer med er et rigtig godt bud på, hvordan det kunne gøres. Det giver mening også at have muligheden for at ophæve sendt-status med i flowet. 

Jeg vil som sagt lade det ligge et par uger og ser vi på, hvad andre brugere mener om sagen smiley

Hej igen Helge,

Som vi snakkede om kan jeg godt følge din tankegang her. 
Hvis det skulle ændres vil det være noget, som påvirker alle brugere og en ret central del af deres arbejdsgang. Det i sig selv gør, at det er 'farligt' at ændre. 

På baggrund af det, samt vi ikke har hørt noget til det fra andre brugere, så vil jeg vurdere, at det ikke er noget vi vil ændre. 
Jeg sætter forslaget som implementeres ikke, men du skal have tak for din feedback smiley