Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Periodisering

0
Hej e-conomic når I nu har lavet en tast med periodisering, kunne I godt videre udvikle det, så vi kan sætte antal mdr. mv. på, med start og slut md., så systemet selv fører beløbet tilbage på kontoen det er periodiseret fra i de rigtige md. kvt. osv. Det er der andre systemer der kan.
i Forslag » Andet af (300 points)

2 Svar

Hej Merete, 

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener her. Det er lige præcis det, der er tanken med periodiseringsmodulet, så jeg vil mene det allerede er muligt. 
Vil du forklare, hvordan du laver en periodisering i e-conomic? Så vil jeg lige vurdere om jeg kan hjælpe dig til, hvordan du laver din periodisering, så den bliver fordelt korrekt ud på dine måneder smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Når jeg opretter en postering klikker jeg på øvrigt og der skriver jeg periodiseringskontoen + fra og til dato.

Så bliver posteringen ført over på periodeknt.. og derfra skal jeg selv fordele på månederne,

eller er der noget jeg og chatten ikke ved

mvh Merete
Forslag af (300 points)
Hej Merete. Du skal ikke selv fordele det ud. Det kan systemet gøre for dig.

Hvis du går ind under alle indstillinger -> regnskab -> regnskabsår.
Herinde kan du ude til klikke på 'perioder'. Der er knap til at køre alle periodiseringer, som du har oprettet. Systemet vil automatisk flytte alle periodiseringer i den valgte periode og tidligere fra din periodekonto over på de omsætnings-/omkostningskonto du har valgt.

Jeg er meget ked af, hvis du har fået andet at vide på chatten. Det er lige præcis pga. denne funktion, at periodiseringsmodulet giver så meget mening.

Du skal være opmærksom på, at den ikke vil tage højde for alle de periodiseringer du efterfølgende har oprettet manuelt. Altså selve fordelingen fra periodekontoen.
Hvis du har lavet nogle af dem manuelt, så ved systemet ikke de er rettet mod periodiseringen, så du kan risikere at lave dem dobbelt.

Du må endelige spørge, hvis der er noget, som ikke giver mening. Som jeg forstår det mangler du den vigtigste del af hele funktionaliten i modulet.

Hej Merete, 

Jeg vil lige skrive igen, så jeg er sikker på, at du har set min sidste kommentar smiley

Tak Jesper

Det gav fint mening , og så lærde jeg noget igen :-)

mvh Merete

 

Nb lige en anden ting, jeg har spurgt chatten om, men som de ikke kunne hjælpe med.

Balancediff. kan jeg på nogen nem måde finde den, det er ikke mere end 0,03 men det irriterer mit øje. chatten mener den opstår ved periodisering. men det kan vel ikke passe . Er der ikke afsat en øre afrundingskonto

Jeg er glad for vi kan lære dig lidt ;-) 

I forhold til din øredifference, så tør jeg ikke gætte på, hvorfor den er opstået. Det er korrekt, at der kan opstår difference i forbindelse med afrundning, men om det er lige er problemet med dine periodiseringer, er jeg ikke overbevist om. Derfor må jeg melde pas på den del smiley