Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kolonneopdelte rapporter

+9
Hej e-conomic,

Kan det lade sig gøre at få en kolonneopdelt resultatopgørelse og saldo balance med én kolonne per måned?

Som en del af vores månedlige rapportering, skal vi rapportere for indeværende måned + de forgangne måneder i kalender året. Dvs at for oktober måned skulle vi trække 10 resultatopgørelser og 10 saldobalancer. Dvs 20 rapporter i alt. For november måned vil det være 2 x 11=22 rapporter i alt og for december 2 x 12= 24 rapporter i alt.

Alle tallene skal efterfølgende kopieres ind i et samlet ark, og det forekommer at være  spild af tid , når alle data'ene ligger tilgængelige i e-conomics. Kan I sige noget om hvornår det vil være muligt at trække denne form for rapport?

Vh

Helle
i Forslag » Andet af (280 points)
status opdateret af 🔒

3 Svar

Hej Helle, 

Det er rigtig godt forslag du kommer med her. 

Det er et forslag vi har hørt til før og derfor vil jeg lade det ligge i ca to uger, så vi kan se, hvor mange andre brugere, der er enig. Vi har fået forslaget før, men jeg vil alligevel opfordre alle brugere som er enige til at give det en stemme, så vi er sikre på, at alle stemmer tæller med. 

Når det er sagt, så vil jeg alligevel kommentere på udregning af antallet af rapporter. Du nævner at du skal kopiere alle rapporter i over i excel ark. I stedet for at starte forfra hver gang, så kan du fastholde det oprindelig excel ark og blot nøjes med at smide den seneste måned ind. Det vil betyder, at du slipper for at lave 24 rapporter den sidste måned, men blot tilfører den seneste resultatopgørelse og saldobalacen. Det kan du gøre fordi du allerede har de resterende 11 måneder stående. 

Jeg håber det giver mening for dig, ellers spørger du bare.
Jeg vender tilbage om to ugers tid smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Tak for svar og input.

Du har i princippet helt ret, og selvfølgelig anvender vi et excel ark hvori vi løbende tilføjer en kolonne med tal for den seneste måned. Men stort set hver måned oplever vi at sammentællingen År-til-dato i vores excel ark ikke stemmer med den vi trækker ud af e-conomic, da der måske har været et par rettelser i en tidligere måned. Og så er man tvunget til at gennemgå månederne slavisk, for at få tallene til at stemme.

Det er både tidskrævende og alt for manuelt. Håber I vil implementere denne funktionalitet.

Vh

Helle
Forslag af (280 points)

Hej Helle, 

Det er en god pointe du kommer med. Der kan selvfølgelig altid komme ændringer i tidligere måneder og så er mit forslag ikke brugbart. 

Dit forslag er noget vi har hørt til fra andre brugere og jeg vil på den baggrund ligge det over i overvejes, hvor andre brugere fortsat vil have mulighed for at stemme på det.
Det betyder ikke vi kigger på det nu, men det er fra listen under overvejes, at vi tager de forslag vi arbejder videre med, så det er kommet lidt tættere på en evt. implementering. 

Rigtig god dag smiley

Hej Helle, Jeg er helt med dig her. Sidder med det samme problem hver måned og synes det er spild af tid når vi har et system der har så mange funktioner. Derudover skal man huske at få alle konti med - dvs også dem med 0-saldo da rækkerne ellers ikke vil placeres korrekt i arket. Det er ret så langhåret og forekommer mig gammeldags. Så jeg krydser fingre.

Line
Hej Line,

Tak og jeg håber også fortsat på en nytårsgave fra e-conomic :-)

Udover at man skal huske at få konti med 0-saldo med, så skal man også korrigere for nye konti som oprettes, hvilket sker hyppigt. Derved forskydes linjerne også, og man sidder og overvejer om man skal fedte rundt med det eller bare starte forfra.

Godt nytår!

Helle

Hej Helle, 

Det er efterhånden længe siden du kom med dit forslag, men jeg vil alligevel komme med en tilbagemelding. 
Som det er lige nu, så har vi ikke planer om at arbejde med rapporter fordelt ud på flere måneder. Når det er sagt, så har jeg undersøgt mulighederne i markedet og der findes en integrationspartner, CrediWire, som tilbyder dette. Nu kommer det bedste. De har versioner af deres produkt og der du ønsker her er en gratis funktion hos dem. Derfor vil jeg henvise til CrediWire. Du kan kontakte dem omkring mulighederne, men så ved du i hvert fald, at det er muligt.

Find dem her.

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Jesper,

Tak for dit feedback. Vi fulgte din anvisning og har nu adgang til at trække månedsopdelte rapporter i CrediWire.......bare ikke resultatopgørelsen brudt ned på konti, for den findes ikke i CrediWire. 

Har lige talt med dem igen i dag, og de har kun en rapport der svarer nogenlunde til Saldobalancen i e-conomic. Dvs der vender fortegn forkert, når det er en resultatopgørelse man har brug for. Og det er netop resultatopgørelsen der er det primære i vores rapportering til vores ejere.

Så til info - CrediWire løser ikke problemet. 

Selvfølgelig kan man manuelt vende fortegnene i excel, men derved skabes også mulige fejlkilder og det forsinker rapporteringen unødigt, så det vil vi ikke. Vi ønsker os stadig bare en kolonne opdelt rapport i tidlig julegave fra e-conomic. 

Håber I vil se på det igen ved lejlighed.

Vh

Helle

Hej Helle, 

Jeg har lavet en test aftale hos Crediwire og det kan være jeg misforstår dig helt, men jeg kan lave rapporter på denne måde: 

Jeg beklager hvis billedet er lidt dårligt, men her har jeg resultatopgørelsen delt op i kvartaler. Jeg kunne også vælge måneder i stedet. 
Hvis jeg vil vende fortegn, så kan jeg gøre det ved en finansielrapport. Her mister du dog kontonumre. 

Alt i alt, så kan være har kigget på alle de her muligheder og jeg er heller ikke ekspert i Crediwire, men det er mit bedste bud på, hvordan du kan løse opgaven.

Rigtig god dag smiley

Hej Jesper,

Tak for svar.  Dit screenprint er fra den Crediwire rapport der hedder Råbalance. Den svarer næsten til den e-conomic rapport der hedder Saldobalance. Dvs fortegn vender "forkert" på resultatopgørelsen øverst i rapporten.

Den rapport jeg primært skal bruge er en rapport der svarer til den e-conomic rapport der hedder Resultatopgørelse, men inddelt på månedsbasis og brudt ned på kontonumre, så jeg kan konsolidere i et chart til vores ejere.

Den findes ikke i CreditWire, og de har forklaret at den heller ikke bliver lavet lige foreløbig.

Som du selv skriver, så findes der i CreditWire en Finansiel Rapport, men der mister man både kontonumre og vores (to-sprogede) navne. Det skyldes helt enkelt at CrediWire har mappet vores konti ind under i en række standard konti, hvilket kan være fint nok. Bare ikke til rapporterings-formål.

God Pinse til dig

Helle