Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Statistikker i Economic

0
Hej Economic

Så vidt jeg har forstået på jeres support, kan man kun trække omsætnings-, intjenings- og varestatistikker på ét sæt kundegrupper.

Det synes jeg er mega skuffende. Vælger man fx at op dele sine kundegrupper op på typer/kanaler, kan der ikke efterfølgende trækkes på typer i  fx. lande.

Så skal man vælge at lade kundegruppe være det samme som geografisk opdeling. Så kan man få en lande-total, men igen ikke kanaler pr land.

Jeg kan, så vid jeg forstår, heller ikke få mest solgte produkt pr. land, hvis jeg har brugt afsætningskanaler som kundegrupper.

Det kan vel ikke passe, når systemet jo i forvejen godt kender nationalitet på den enkelte kunde.

Er der noget jeg har misforstået eller findes der et work-around.

Mvh
MIK
i Spørgsmål » Andet af (200 points)

1 Svar

Hej MIK,

Bare lige for at være sikker på, at jeg forstår dig korrekt, så efterspørger du muligheden for at kunne trække en omsætningsstatistik på forskellige kriterier. I dette tilfælde er det så geografisk opdeling.

Det er ikke fordi man skal inddele sine kunder en bestemt geografisk opdeling, men det gør det muligt at trække statistik på det bagefter.
En anden måde at gøre det på kunne være at have dimensioner (afdelinger). Der kan oprette forskellige afdelinger som du ligeledes kan kan trække statistik på. Præcis ligesom med din kundegrupper. Bruger du forvejen afdelinger til noget andet? :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)