Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indlæsninger af betalinger til Nordea

+2
Hej,

Jeg havde en samtale med Charles fra support i går, som anbefalede mig at oprette min problemstilling herinde med henblik på en problemløsning.

Når betalinger oprettes i E-conomic med betalingsdato som værende én ikke bankdag, så afviser Nordea den konkrete betaling. Hvis man har en fil med mange betalinger i, så afviser de kun de betalinger med én ikke bankdag som betalingsdato. Hvis man har mange betalinger, så er det en større opgave at afstemme hvad der lagt til betaling, og hvilke betalinger der er blevet afvist.

Man kan selvfølgelig sikre sig inden udlæsning, at betalingerne ligger på bankdage, så de går igennem. Det kan være mere optimalt, hvis man kan vælge en funktion når betalingerne udlæses, hvor man kan angive, at betalingernes betalingsdato skal ligge på nærmeste bankdag.

Jeg håber at I vil se på min problemstilling.

vh. Pelle
lukket som en kopi af: Betalingsdato på en bankdato
i Forslag » Andet af (140 points)
lukket af 🔒

2 Svar

Hej,

Jeg har tidligere påpeget problemet med betalinger på en ikke-bankdag, men det var ikke en opgave, hvor e-conomic syntes, at det var deres problem. Omvendt må man så konkludere, at e-conomic synes, at problemet ligger hos deres kunder / brugerne.

Det er rigtigt, at Nordea afviser / henviser til at rette betalingsdatoen, når betalingen ligger i banken.

Andre banker har den service, at de laver en note på betalingen, at de har rettet til den næstfølgende bankdag. Fin kundepleje.

Men det ville være rigtig smart, såfremt e-conomic lagde en bankkalender ind i deres system.

god weekend
Forslag af (26.5k points)

Hej Pelle og mange tak for dit forslag, 

Jeg kan se Erik allerede har kommenteret på forslaget, men jeg vil alligevel byde ind her, da jeg ikke har samme opfattelse af sagen smiley
Jeg er meget enig i, at det ville rigtig smart at have en bankkalender inde i betalingsdelen og det er også vi har hørt til fra andre brugere. 

Det er derfor også helt korrekt, at dette forslag før har været stillet. Du kan endda se det her

Der hvor jeg ikke er helt enig, er i forhold til, hvad vores holdning er til. Det er nok her det bliver spændende for dig at læse med wink

Vi har nemlig ikke den holdning, at problemet ligger hos jer brugere, tværtimod.  
Jeg vil gå så langt til at sige, at det er noget vi gerne vil udvikle på. Det er bare ikke blevet planlagt endnu. Vi har forslaget på listen over overvejes, hvilket er derfra vi vi vælger de forslag, som er meget efterspurgt, og fører dem ud i livet. 
Her er betalingsdato på en bankdag en af de mest efterspurgte, så den er ret højt oppe på listen over de forslag vi overvejer.

Forslaget er derfor ikke så langt fra implementering som jeg synes Erik giver udtryk for. 
Dermed er der ikke en garanti for, hvornår dette vil blive ført ud livet, men hvis opbakningen til forslaget bliver ved at stige, så er det helt sikkert noget, der er relevant at kigge på. 

Jeg vil lukke dit forslag med henvisning til det andet. Det gør jeg udelukkende for at skabe et bedre overblik og ikke fordi jeg lukker ideen ned. 
Spørg meget gerne, hvis der er noget du er i tvivl om, men du skal vide, at dette er en af de forslag som ligger højt på listen, når vi fremtiden kigger på at udvikle nye funktioner.

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)