Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Stk. pris / Price per unit på faktura

0

Vi har valgt at arbejde med én pris på hver af vore produkter og tildele rabatprocenter på hver enkelt kunde/forhandler/distributør.

Vi er meget forundrede over, at det ikke er muligt at lave en simpel faktura med følgende oplysninger:

Nr.     Tekst     Antal     Enhed     Stk. pris (efter rabat)      Samlet pris

Som det er nu, kan der i Stk. pris kun stå den udsalgspris, vi har givet procenter ud fra (med eller uden moms), og det er jo en oplysning som ikke kan bruges til noget som helst.

Jeg vedhæfter et billede, hvor det tydeligt fremgår, at "price per unit" og "price" ikke hænger sammen. Kan det virkelig ikke løses?

Vh. Ulla

i Spørgsmål » Salg af (120 points)

1 Svar

Hej Ulla,

Jeg kan godt forstå din undren omkring problemstillingen her.

For at svare kort, så nej. Det kan du ikke. Vi har ikke et felt til at vise stk. prisen inkl. rabat. Det du dog kan gøre er, at angive en kolonne, hvor den viser rabatten per stk. Der ville fx stå:

00005, reg carbon ultralight RED w/org, 2, pcs, 445,20, 223,2 (rabat per stk), 444.

Det ville være mit bedste bud på, hvordan du kan synliggøre, at stk. prisen ikke er den fulde pris, men der er rabat at tage højde for.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Tak for svar, Jesper.

Vi er klar over den feature, men som du kan se, har vi fjernet visningen af rabatkolonnen, da vi ikke ønsker den oplysning på vores fakturaer.

Ærgerligt, I ikke kan løse noget så umiddelbart simpelt.

Vh Ulla
Hej igen Ulla,

Ja, det er rigtig ærgerligt. Jeg kan sagtens følge dig, at en ekstra mulighed ville give mening, men det er desværre ikke muligt.

Hilsen Jesper

Hej Ulla, 

En gang i mellem skal man indrømme sine fejl og det vil jeg så gøre. 

Jeg har taget i fejl i forhold til dine muligheder. I dette tilfælde dog til din fordel. Det er faktisk muligt at have en stk. pris, som er inkl. rabatten. Hvis du går ind under kolonner i dit design og layout, så vil den som udgangspunkt ligge som nummer 26. Du kan se, hvordan du arbejder med kolonner her. 

Jeg er ked af, at jeg ikke gav det rigtige svar i første omgang, men jeg er glad for, at det alligevel er muligt for jer, at få stk. pris med rabat på fakturaen.
Spørg endelig, hvis der skulle være noget du er i tvivl om smiley 

Hej Ulla, 

Jeg ved ikke om du har overset mit sidste svar. I så fald giver jeg dig lige en opdatering mere på, at problemet godt kan løses. 

Rigtig god dag smiley

Hej Jesper

Tak for din mail og undskyld, jeg ikke har besvaret den.

Det lyder rigtig godt, men vi har haft så travlt, at jeg ikke har haft tid til at teste - Jeg kommer tilbage til dig, hvis jeg har spørgsmål.

Tak & bedste hilsner

Ulla

Hej Jesper.

Jeg er næsten tilfreds. 

Er der mulighed for at lave en overskrift, der hedder Stykpris / Unit price?

 

Bedste hilsner
Ulla
 

Hej Ulla, 

Det kan du sagtens. Du kan rette overskriften derinde, hvor du sætter kolonnen på. Hvis du redigerer kolonnen, så kan du ændre navnet på den. 

Du kan se, hvad jeg mener her: 

Der kan du definere din egen overskrift. Undskyld for det noget utydelige billede. Jeg håber du kan se, hvad mener jeg alligevel smiley

Tak, Jesper yes

Vh Ulla

Det var så lidt! 
Jeg beklager jeg ikke lige var skarp i første omgang, men jeg glad for vi fandt en løsningsmiley