Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Korrekt ordrenummer på faktura ønskes

0
Det ordrenummer, der kommer på en faktura som er oprettet via "Overfør til fakturering" fra ordreoversigten, har intet med den eller de order at gøre som er blevet overført. Meget misvisende for modtageren.

Det ville være formålstjenligt hvis det rent faktisk var ordre nummeret på en af de ordrer, fx den med det laveste nummer, der var blevet overført som figurerede som [OrdreNr].
i Forslag » Andet af (140 points)

1 Svar

Hej Anders, 

Jeg kender godt til problemstilling du nævner her. Problemet opstår, hvis man overfører flere ordre til en faktura. Det vil påvirke den serie af numre, der kører. 

Som sagt har jeg oplevet det før og de gange har vi løst det ved at bruge den funktion, der kan sætte ordrenummeret på varelinjen. Det nummer passer nemlig den/de ordrer, som det drejer sig om. 

Det er vinduet her jeg mener. Hvis du sætter fluebenet som jeg har gjort vil den skrive det korrekte ordrenummer på linjen. 

Hvordan vil det hjælpe dig? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Tak for svaret -  præcis som det jeg fik i support :-). Det ville hjælpe mig hvis overskriftteksten var på engelsk (sammen med at jeg har fjernet ordre nr fra vores faktura skabelon). Men det har jeg oprettet en særskilt sag omkring.

Jeg tænker at mindst 90% af alle fakturaer, der sendes kun omhandler én ordre, eller? Så hvorfor ikke lade [ordrenr] give mening fremfor blot at være en frisktrukket nummer som ingen kan relatere til og højst kan føre til forvirring?

Jeg kan sagtens følge dig i, at det ville give mening med en skrift på engelsk. Jeg ikke komme nærmere på det her, men super fedt du også har lavet et indlæg omkring det.

I forhold til ordrenumre, så er jeg enig, at man i mange tilfælde bare vil have ordrenummeret ført over 1:1. Det er en sag vi før har prøve at undersøge og finde en god arbejdsgang til herinde. 
Vi kom aldrig med den helt gyldne løsning på problemet fordi der er mange senarier at tænke ind i det. 

Jeg vil lige prøve at vende den med vores udviklere for at se, hvor vi endte sidst. Jeg vender tilbage efter jeg har haft vores månedlige møde med det. smiley

Hej Anders, 

Jeg har vendt sagen med vores udviklere.
Vores plan for det kommende år er, at der er flere steder i applikationen, hvor vi gå ind og optimere koden. Det vil som udgangspunkt ikke betyde noget for jer brugere i første omgang, da programmet vil fungere på samme måde. 

Grunden til jeg nævner dette er, at vi blandt andet vil optimere koden bag den del af applikationen du nævner her. I og med vi vil gøre det, så vil vi ikke udvikle mere på den gamle kode, da den alligevel skal erstattes.

Det betyder helt specifikt, at dit forslag her ikke vil komme med i vores planer før koden er optimeret. Dermed ikke sagt forslaget er afvist for det giver helt sikker mening at kigge på ordrenumre, men det bliver ikke lige nu. Dit forslag er derfor ikke afvist permanent, men jeg vil også afstemme med dig, at vi ikke kigger på det lige nu.

Rigtig god dag smiley