Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rette flere projekter på EN gang

0
Hejsa

Jeg har lige godkendt en masse tidsregistreringer i Intempus.

Flere af registreringerne har været på projekter, hvor projektet i mellemtiden er blevet spærret i E-conomic... Det betyder, at timerne ikke kan blive endeligt godkendt i E-conomic...

Jeg har nu åbnet - og spærret igen - 47 projekter manuelt begge veje...

Kan der ikke laves en masse-håndteringsmulighed, så man kan markere flere projekter og give dem en ny status...?

Venlig hilsen

Jørgen Lauridsen
i Forslag » Projektstyring af (710 points)

1 Svar

Hej Jørgen og tak for dit forslag, 

Jeg forstår godt, hvad du mener her, så det vil jeg ikke spørge ind til. 

Jeg er dog lidt nysgerrig på, hvorfor du spærrer og åbner projekter igen? Altså hvorfor de bliver spærret inden de sandsynligvis bliver afsluttet på et tidspunkt. 
Kan jeg lokke dig til at uddybe det, så jeg er helt sikker på, at jeg forstår, hvordan du arbejder? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Det skyldes kort og godt, at jeg kører lønnen baseret på de timer, som bliver godkendt (når timer er godkendt, så bliver de afregnet til lønnen samtidigt). Dvs. at de to processer følges ad (en lønkørsel - en godkendelse)...

Jeg har ikke mulighed for at identificere ikke aflønnede timer vs. aflønnede timer, når timerne er godkendt og derfor er jeg nødt til at bruge godkendt/ikke godkendt som adskillelse.... (der går Intempus og E-conomic ud fra, at man bare kan søge fra den 20. til den 19. og lave en løn baseret på det - men der er altid noget, som hænger fra sidste lønkørsel, og så er det dårlig datadisciplin at lave en registrering den 20., som hører til den 14. bare fordi lønperioden er låst af registreringsdatoer).

Der er altid nogle timer, som bliver registreret for sent - så jeg kan ikke bare forholde mig til at en fra dato og en til dato...

Optimalt havde jeg brug for en dato for udførelsen og en dato for godkendelsen, men Intempus (og E-conomic) giver mig kun en dato...

Jeg kunne også bare lade alle projekterne være åbne indtil jeg godkendte timerne (de bliver spæret, når de er færdige og faktureret - det eneste der mangler er systemgodkendelsen af timer) - det ville være lettere for mig, men så ville vi altid have 2-3 gange så mange projekter åbne og det ville give bøvl for de medarbejdere, som skal finde projekterne og registrere på...

Venlig hilsen

Jørgen Lauridsen

Hej igen og tak for den uddybende forklaring, 

Jeg vil lade dit forslag stå åbent herinde i ca to uger for at give andre brugere en mulighed for at følge op det. Tanken er vi får et bedre indblik i, hvor mange brugere der ønsker denne funktion. Det er meget vigtigt for at få det indblik for at rette vores fokus mod de forslag, som gavner flest mulige brugere. 

Jeg vender tilbage om to uger og tager der stilling til, hvordan vi arbejder videre med det smiley

Hej Jesper

I skal selvfølgelig prioriterer jeres tid, hvor I mener at det giver mest mening.

Men at lade disse forslag stå åben for at høre andres mening er simpelthen for naivt synes jeg... Jeg har selv skrevet flere forslag herinde (og ved i skrivende stund ikke om jeg har fået et eneste like) - MEN jeg har ALDRIG stemt for andres (det skal godt nok være en fængende overskrift for, at jeg har tid til at læse, hvad andre har af ønsker) - så jeg forventer et rundt NUL ud for alle mine forslag uanset, hvor værdiskabende det måtte være, så er der bare ikke mange af jeres kunder, som bruger tid på det...

Så hvis I synes det virker fornuftigt - og der er en kunde (mig), så er der sikkert også andre, som bare ikke gider at gå igang med at skrive forslaget... Så var det måske en ide at sætte det i søen istedet for at vente på flere likes fra folk der synes, at min overskrift var interessant...

Denne mail er tiltænkt jeres "giv det 14 dage og se om andre er enige"-koncept... Og ikke dig... ;-)

Hilsen Jørgen

Hej Jørgen,

Jeg hører, hvad du siger og jeg kan forstå, at der kan stille spørgsmåltegn ved koceptet. I den idelle verden havde vi meget mere volumen, og derved også langt flere 'likes'. Jeg vil ikke afvise, der findes andre måder at gøre det på, som kunne være bedre, men det her er for nu den model, som har givet bedst mening i min verden. 

Jeg vil fastholde, at vi er nødt til at prioritere forslagene, hvilket jeg læser som om du er enig i, men vi er nødt til at prioritere ud fra noget, og i min verden giver det mest mening at gøre efter, hvad alle jer brugere ønsker. 
Det er selvfølgelig ikke kun 'likes' vi vurderer efter, men de vægter højt. Hvis du går inder under overvejes, så vil du kunne se, at der er forslag, som modtager stemmer. Ikke i en grad som afspejler den population vi prøver at arbejde efter, men vi arbejder sideløbende på at forbedre hele vores online platform herinde, så vi kan få flere brugere til at give deres mening til kende. Vi har i løbet af det sidste halve års tid oplevet næsten en fordobling af brugere og aktivet herinde, så det går den rigtige vej, men vi kan altid blive bedre. 

Du skriver selv, at du ikke får stemt på de forslag du er enig i. Her kan jeg kun opfordre dig til at gøre det i det omfang du har tid til det. På nuværende tidspunkt vil forslag med bare 10-15 stemmer vægte højt, så du kan få virkelig værdi for den stemme du placerer.

Jeg tager altid kritik til mig, så jeg er glad for du udfordrer det koncept vi arbejder efter. Du nævner selv, at vi kunne sætte det i søen og vente på flere brugere kunne se det. 
Det er en model jeg har afprøvet før og det endte med, at der var for mange forslag i 'søen', hvilket gjorde det uoverskueligt og endte med at folk ikke gad læse alle forslag for at stemme. Lidt som jeg selv hører du skriver. 
Derfor har jeg valgt, at vi har en kortere liste, som er nemmere at læse gennem og stemme på, hvilket gør, at alle forslag har fået opbakning fra start og derfor får lov til at sejle videre rundt i søen ;-) 
Det er ikke fordi jeg forventer et forslag skal have fået 20 stemmer for at komme i kategorien for overvejes, men hvis jeg ikke oplever, at forslaget har været stillet før, eller det ikke er noget vi hører ret meget til i vores daglige support, så er vi lidt hårde til at lukke dem ned.
Det er derfor ikke kun 'likes' vi arbejder efter, men også andre elementer. 

Jeg vil tage din kommentar til efterretning, men jeg håber min forklaring af sagen giver mening for dig. Det er ikke fordi jeg nyder at afvise forslag, tværtimod. Jeg har bare oplevet, at denne model giver bedre overblik og faktisk også mere feedback fra brugere generelt end blot at lade for mange både flyde rundt i søen smiley

Hej Jørgen, 

På trods af din kritik omkring konceptet, så vil jeg på baggrund af mit svar herover holde fast i, at vi vil fastholde en vis form demokrati og lade efterspørgsel vægte en stor den.

Der er ikke andre brugere som i mellemtiden har givet udtryk for, at de savner den mulighed du beskriver og derfor vil jeg tage den beslutning, at vi ikke arbejder videre med det for nu. 

Det er ikke fordi jeg afviser det for altid, men indtil vi oplever en større efterspørgsel, så vil jeg sætte dit forslag til implementeres ikke. 

Rigtig god dag smiley