Hej Jørgen,
Jeg hører, hvad du siger og jeg kan forstå, at der kan stille spørgsmåltegn ved koceptet. I den idelle verden havde vi meget mere volumen, og derved også langt flere 'likes'. Jeg vil ikke afvise, der findes andre måder at gøre det på, som kunne være bedre, men det her er for nu den model, som har givet bedst mening i min verden.
Jeg vil fastholde, at vi er nødt til at prioritere forslagene, hvilket jeg læser som om du er enig i, men vi er nødt til at prioritere ud fra noget, og i min verden giver det mest mening at gøre efter, hvad alle jer brugere ønsker.
Det er selvfølgelig ikke kun 'likes' vi vurderer efter, men de vægter højt. Hvis du går inder under overvejes, så vil du kunne se, at der er forslag, som modtager stemmer. Ikke i en grad som afspejler den population vi prøver at arbejde efter, men vi arbejder sideløbende på at forbedre hele vores online platform herinde, så vi kan få flere brugere til at give deres mening til kende. Vi har i løbet af det sidste halve års tid oplevet næsten en fordobling af brugere og aktivet herinde, så det går den rigtige vej, men vi kan altid blive bedre.
Du skriver selv, at du ikke får stemt på de forslag du er enig i. Her kan jeg kun opfordre dig til at gøre det i det omfang du har tid til det. På nuværende tidspunkt vil forslag med bare 10-15 stemmer vægte højt, så du kan få virkelig værdi for den stemme du placerer.
Jeg tager altid kritik til mig, så jeg er glad for du udfordrer det koncept vi arbejder efter. Du nævner selv, at vi kunne sætte det i søen og vente på flere brugere kunne se det.
Det er en model jeg har afprøvet før og det endte med, at der var for mange forslag i 'søen', hvilket gjorde det uoverskueligt og endte med at folk ikke gad læse alle forslag for at stemme. Lidt som jeg selv hører du skriver.
Derfor har jeg valgt, at vi har en kortere liste, som er nemmere at læse gennem og stemme på, hvilket gør, at alle forslag har fået opbakning fra start og derfor får lov til at sejle videre rundt i søen ;-)
Det er ikke fordi jeg forventer et forslag skal have fået 20 stemmer for at komme i kategorien for overvejes, men hvis jeg ikke oplever, at forslaget har været stillet før, eller det ikke er noget vi hører ret meget til i vores daglige support, så er vi lidt hårde til at lukke dem ned.
Det er derfor ikke kun 'likes' vi arbejder efter, men også andre elementer.
Jeg vil tage din kommentar til efterretning, men jeg håber min forklaring af sagen giver mening for dig. Det er ikke fordi jeg nyder at afvise forslag, tværtimod. Jeg har bare oplevet, at denne model giver bedre overblik og faktisk også mere feedback fra brugere generelt end blot at lade for mange både flyde rundt i søen