Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forfaldne beløb & åbne poster

0
Hej,

Jeg er rigtig ærgerlig over at vi som revisionsselskab har fået to eksisterende kunder over på e-conomic, og efterfølgende opdage at det ikke er muligt at udsende kontoudtog, som viser de forfaldne beløb og en samlet forfalden saldo.

Ligeledes undrer jeg mig meget over at det ikke er muligt, i et kontoudtog med alle poster, at vise hvilke poster som er åbne.

I min verden er det da helt uhørt at et økonomisystem, og særligt i den størrelse, som e-conomic efterhånden har, at det ikke er en mulighed!?

Det har jo for flere en virkning, at der på kontoudtoget står en forfalden saldo, i forhold til at fremskynde en betaling og der er faktisk flere af kunderne i disse to selskaber, som allerede efterspørger det efter første udsendelse af kontoudtog.

Når vi nu skal rykke vore kunder og bede dem indbetale den forfaldne saldo, skal vi enten manuelt beregne det (og her er nogle gange mange poster) eller udtrække en debitorsaldoliste til Excel og finde beløbet deri. Det er vel egentlig ikke meningen med e-conomic, som med f.eks bankafstemning og automatisk aflæsning af bilag mv. har til hensigt at gøre tingene nemmere, men en ganske simpel ting, som at lave et kontoudtog med en forfalden saldo og specificere åbne poster, er ikke muligt....!?

Håber meget at I vil kigge på dette snarest, da dette er meget utilfredsstillende for vore kunder og dermed naturligvis også os!
relateret til et svar til: Dynamisk felt, forfalden saldo
i Forslag » Andet af (490 points)

1 Svar

Hej Kirsten og tak for dit forslag,

Jeg er ikke helt med på, hvor det går galt henne.
Som jeg forstår det vil du gerne kunne sende et kontokort med de faktura, hvor kunden kan se, hvad de mangler at betale. Hvis du sender et kontokort og vælger kun at se åbne posteringer, så vil systemet selv beregne det forfaldne beløb og vise det på kontokortet. Det virker både med fuldt udlignede og delvist udlignede posteringer.
Du kan så også vælge at sende et samlet kontokort med alle poster og her vil alt så komme frem. Det er uagtet, hvad der er betalt og ikke er betalt.

Vil du prøve at beskrive, hvorfor det ikke virker for jer at sende et kontokort med kun de åbne poster?

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)