Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Afstemning via Kreditorsaldoliste

+2
Hejsa,

Jeg har årsafslutning 30.09 og skal bla. udskrive en kreditorsaldoliste, således jeg afstemmer til mine åbenstående kreditorer, som jo selvfølgelig fysisk står i en mappe, hvis i forstår hvad jeg mener.

Under Rapporter, leverandører og kreditorsaldoliste, udskriver jeg således en liste pr. 30.09.2018, og så kommer de alle frem, i nr. orden!!! Jeg tror selvfølgelig, at jeg blot klikker på "navn" for at skifte til alfabetisk orden, meeen det kan man ikke.

Det er jo fuldstændig ulogisk, ingen har jo leverandører stående i nr. orden!

Nogen gode ideer :-) Ellers er der da noget nyt at arbejde med for " i afdelingen for rettelser"

Hilsen Dorthe
i Forslag » Andet af (470 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Dorthe

Tak for dit indlæg som jeg synes giver rigtig god mening.

I første omgang vil jeg lige lade dit indlæg stå åbent i ca. 14 dage, for at se vores andre kunders kommentarer og så vil jeg herefter tage stilling til, om det er noget vi skal tage op med vores udviklingsteam.

Jeg vender tilbage til dig inden da.

Rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Tak Susan, jeg tænker blot på, hvordan andre dog gør det, når det først er aktuelt her.

Men andre har måske ikke så mange kreditorer! jeg har på den aktuelle liste 76 kreditorer med bevægelser på, dette resultere i 33 sider, hvor man skal springe frem og tilbage, netop fordi listen ikke er alfabetisk, det er virkelig lang tid, man bruger ekstra.

Hilsen Dorthe
Hej igen Dorthe

Ja, det kan jeg da godt se er temmeligt uoverskueligt. Som sagt er det formentlig noget jeg vil tage videre til vores udviklere, når jeg lige har set hvor mange kommentarer dit indslag får.

Indtil videre foreslår jeg at du eksporterer rapporten til excel, så du kan sortere som du vil her.
Hej igen Dorthe

Jeg har nu vendt det med vores udviklere og umiddelbart er der ikke planer om, at kigge på sorteringen generelt i vores rapporter.

Jeg vil dog ikke afvise, at der på et tidspunkt vil blive kigget på det, men indtil da foreslår jeg du kører det til excel og sorterer det her.

Rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hejsa Susan, begriber simpelthen ikke, at der ikke er nogen anden end mig, der ønsker at få sine leverandører ud i en liste i alfabetisk orden!!

Måske fordi jeg aldrig arbejder i Excel i forbindelse med economic !, og at jeg ikke aner, hvorledes jeg før den i alfabetisk orden.

Når jeg nu laver den i excel, har jeg 996 linjer - Hvorledes laver jeg liseten om, således den står korrekt og i alfabetisk orden!

Hilsen Dorthe
På den måde som e-conomic trækker rapporten ud i excel, er det umuligt at lave en sortering, derfor anmoder jeg stadig til, at sortering i leverandørnavn bør kunne lade sig gøre.

Hilsen Dorthe

Hej igen Dorthe

Jeg prøver lige at lave en beskrivelse af, hvordan du sorterer det i excel.

Klik på det lille felt oppe til højre (pil 1) så hele excel arket bliver markeret. Klik på Data (pil 2) oppe i menulinjen. Klik på Sorter (pil 3) i menulinjen og vælg at sorter efter kreditornavn eller nummer.

Håber dette kan bruges, indtil vi ved noget mere om, hvordan sorterings funktionen direkte i e-conomic bliver i fremtiden

Jeg er ked af det Susan, men det kan man altså ikke.

Den skal jo søge i overskriften i kollonnen E, som i dette tilfælde er eks.:

20225989 - Aut Kloakmester Jensen

20245665 - El installatør .....

 

i Sorter, skal man vælge kolonne, værdier og rækkefølge.

Den siger "Denne handling kræver, at de flettede celler er lige store."

Har du selv prøvet at gøre som du beskriver, i kreditorsaldo listen.

Dette er jo ikke et almindeligt Excel ark.

Nedenstående tekst, er fra en af dine kollegaer i supporten:

På den måde som e-conomic trækker rapporten ud i excel, er det umuligt at lave en sortering, derfor anmoder jeg stadig til, at sortering i leverandørnavn bør kunne lade sig gøre.

Så jeg vil godt se, om du kan lave sådan en liste som du beskriver.

 

Hilsen, Dorthe

 

 

 

Hej igen Dorthe

Nu kan jeg godt se hvad du mener. Jeg troede det var en fil som var mulig at sortere efter hvad der stod i overskriften, men jeg kan godt se det ikke er så ligetil alligevel desværre :-(

Jeg kan dog fortælle, at vores udviklingsteam er ved at undersøge et andet Rapporterings modul i e-conomic, som evt. kan løse det med sorterings muligheden og tilføje andre rapporter der også savnes generelt i e-conomic.

Jeg kan desværre ikke give en tidshorisont, men bare fortælle, at det er på tegnebrættet.

Jeg ønsker dig en rigtig god weekend