Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Gensend faktura som ......

0
Jeg har et par gange kommet til at sende faktura som mail istedet for EAN.

Jeg kunne godt bruge i funktionen "Gensend mail" ønske at man kunne skifte fra mail til EAN. Som det er nu skal jeg krediterer og gen fakturere.
lukket
i Forslag » Andet af (190 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

 
Bedste svar
Jeg er enig med KimO - jeg har også et par gange måttet rette til ved at kreditere og genfakturere. Det ville være godt med valgmulighed i funktionen Gensend Mail.
Forslag af (440 points)
valgt som bedste svar af
Hej Kim

Tak for dit indlæg.

Det er sådan at når man gensender en faktura fra Sendt fanen eller arkivet, så vil den altid huske de gamle kundeinformationer som de så ud på den oprindelige faktura. Det er derfor man er nødt til at gå ind og lave en kreditnota og en ny faktura efter man har opdateret kunden med EAN nummer og kontaktperson og i kommuners tilfælde også ID.

Jeg vil dog lade dit indlæg stå her i 14 dage, så vi lige kan se andre kunders kommentarer

Du hører fra mig inden dag

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Jamen jeg er OK med at kundeinformation forbliver den samme. Det er kun fremsendelses metoden som skal kunne ændres. Dette bør være muligt at programmerer sig ud af.
Hej igen Kim

Hvis kunden er sat rigtig op med EAN nummer og kontaktperson og du sender fakturaen via mail og du så opdager at den skulle have været sendt som EAN, kan du godt gensende den som EAN fra Sendt fanen. Så vælger du bare send som EAN i stedet for mail i boksen der kommer op når du klikker gensend.

Det som er problemet hvis man gensender en faktura som har været sendt via mail og man så derefter opdager, at kunden ikke har været opsat med EAN nummer og kontaktperson er, at den så husker den gamle opsætning og derfor ikke kan gensende som EAN fra Sendt fanen.

Som jeg forstår på dit svar, har du allerede fra starten opsat kunden på den rigtige måde, men er kommet til at klikke på at den skulle sendes via mail.

Du må endelig komme tilbage, hvis jeg har misforstået dette.

Ellers vil jeg bare ønske dig en rigtig god weekend
Ja det er korrekt. Kunden var oprettet med EAN men kom til at sende den som mail. Da vi opdager dette og prøver at gensende som EAN kan jeg slet ikke vælge men kun sende som mail.
Hej igen Kim

OK, ja det er det som er problemet. Kunden har manglet nogle oplysninger for at kunne sende som EAN og derfor er det, at den husker den gamle opsætning på kunden når du prøver at lave det som en gensendelse. Du er altså nødt til at gå ind og oprette en ny faktura efter kunden er rettet til og så sende den inde fra igangværende fakturaer som EAN

Denne tråd blev ikke oprettet som support for hvad jeg skulle men som forslag til idekassen af nye tiltag wink

Hej igen Kim

Jeg har nu undersøgt det lidt nærmere og kan se, at mange har efterlyst denne funktion, så nu har vi besluttet at sætte den på ønske listen til vores udviklings team :-)

Jeg kan iøvrigt henvise til tidligere oprettet indlæg om lige netop dette emne, som du kan læse lidt mere om her

https://forum.e-conomic.dk/26021/ean-nummer-pa-faktura-tidligere-fremsendt-pr-e-mail