forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Udligning af poster

0
Jeg ønsker at man selv kan skrive de beløb man ønsker at udligne. F.eks. en betaling på 10.000, men hvor jeg kun ønsker at udligne de 5.000 på en faktura der er på 20.000, da det er en delbetaling. De resterende skal på anden faktura, ligeledes en del betaling.
spurgt 2 Okt, 2018 i Forslag » e-conomic generelt af KarinaE (200 points)

2 Svar

Hej Karina.

Mange tak for dit indlæg her på forum.

Jeg skal lige være sikker på jeg forstår hvad du ønsker vi skal oprette her. Så man kan sige du ønsker at definere et beløb til udligning, hvor du straks kan udligne f.eks. 10.000kr.- på 2 fakturaer via kassekladden når du opretter en postering for en indbetaling.

Forstår jeg det korrekt?

Eller hvor i programmet sidder vi, og hvorhenne havde du tænkt dig at oprette denne betaling?

Lad mig høre fra dig og hav en fantastisk dag. :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 2 Okt, 2018 Forslag af Charles Jensen (13,780 points)
Det er efter posterne er bogført, under åbne poster på leverandøren.
besvaret 2 Okt, 2018 Forslag af KarinaE (200 points)

Hej Karina, 

Jeg svarer lige for Charles her. 
Jeg skal lige være helt sikker her. Du har bogført en betaling på 10.000 fra en leverandør og efterfølgende ønsker du så kun at udligne 5.000 af dem med en faktura. Er det rigtigt forstået? 

Hvis det er måden du ønsker at gøre på, så vil jeg anbefale dig at lave denne udligning allerede ved bogføringen. Så slipper du for at skulle ind og gøre dette bagefter. Du kan se, hvordan du laver en leverandørbetaling her
Tricket er så, at du skriver fakturanummeret allerede her. Hvis det drejer sig om flere faktuaer, så du kan lave flere linjer med fakturanummeret på. 

Giver det mening for dig? 

Hvis jeg har skudt helt ved siden af, så må du meget gerne sige til
Et lille ønske herfra. Du må meget gerne svare på det jeg har skrevet i stedet for at trykke 'besvar', så får jeg nemlig besked omkring det smiley 

Nej det skal ikke ske ved bogføringen, men efter der er bogført. Det er først når jeg får specifikationen fra kunden, at jeg kan se, hvordan beløbet skal fordeles.

Jeg kender alt til at udligne ved bogføring.

Hej igen, 

Jeg er med på, hvordan du gerne ville gøre. Jeg ville blot præsentere en anden løsning på problemet smiley
I forhold til at implementere denne løsning, så er det aldrig noget jeg har hørt om før, så umiddelbart vil det ikke være et forslag vi kommer til at kigge på nu.
Af nysgerrighed, så vil jeg alligevel spørge, hvorfor du gør det på denne måde? Jeg kan ikke forstå ideen i din arbejdsgang, men jeg er altid frisk på at lære, hvordan I brugere arbejder med programmet. Hvis du har tid og lyst må du meget gerne give mit et indblik i din arbejdsgang.

Jeg laver ikke betalingerne til kunderne. Jeg bogfører alle posteringer fra banken inden jeg begynder at rykke debitorer. På et tidspunkt - gerne omkring momsafregning - så kommer min kunde med alle bilagene - inkl. specifikation på hans skæve betalinger.

Min kunde betaler fakturaerne med det beløb han mener er rigtigt, og hvis jeg skal have nogen chance for at afstemme med kreditor, så må jeg følge ham. Uanset hvad så giver det et stort afstemningsarbejde. Men jeg ved at i flere af de ældre systemer, kan udligne skævt ved at man skriver det beløb man vil udligne med, også efter bogføring.

Giver det mening? ;-)

Hej Karina, 

Det giver mening og jeg kan godt se er lidt kringlet ;-) 

Jeg vil for nu ikke arbejde videre med dit forslag, men du skal have tak for at uddybe dit forslag. Hvis du gerne vil være med til at påvirke, hvad vi skal udvikle i fremtiden, så hop herind og stem på dem gerne ser implementeret. Det er vores liste over de forslag vi kigger på i øjeblikket. 

Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”