forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Problemer med periodiseringer?

0

Vi ser ved periodisering pr. 30.06.2018 en række bilag, hvor Rest.mdr. ikke tælles ned, og således resulterer i et betydeligt fald i periodiseret indtægt. 

Ved den efterfølgende periodisering pr. 31.07.2018 har de relevante bilag en Rest.mdr., som er talt 2 måneder ned ift. maj / juni og således en modsat stigning i periodiseret indtægt.

Mere specifikt er "Rest.mdr." ikke talt ned for bilag, hvor "Til" dato ligger i 2019 eller senere. Alle bilag med "Til" dato i 2018 har "Rest.mdr." talt korrekt ned. 

Vi har anvendt periodiseringsmodulet i årevis for hundredevis af bilag, og de tidligere år har der ikke været tilsvarende problem - heller ikke pr. 30/6.  

Er det et kendt problem eller en forkert anvendelse af programmet, som kan give dette? .

 

spurgt 18 Sep i Spørgsmål » Andet af ticra (890 points)

2 Svar

God dag Ticra.

Tak fordi du skriver her på forum.

I forhold til dit spørgsmål, så kunne det godt lyde som om at slutdatoen på periodiseringen ligger  inden for en allerede afstemt periode. Nu siger du dog at "Til" datoen ligger i 2019 hvilket burde betyde det ville virke.

Ville det være muligt du kunne sende et billede af hvordan en af disse posteringer der fejler er opsat?

Evt. tag meget gerne kontakt til vores support via vores chat, eller på tlf. 88 20 48 40. Den har åbent fra 09:00 - 14:00 hvis du har tiden.

Lad mig høre fra dig og hav en fantastisk dag!

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 18 Sep Spørgsmål af Charles Jensen (9,480 points)

Et eksempel på 2 af bilagene (hhv. et korrekt og et fejlbehæftet), som det optræder i vore månedlige udskrift af "Periodiseringer"-rapporten:

Periodiseringer (pr. 31.03.18)    (…)  3185    01-08-2015    31-07-2018     -6.756,45    4,00    -27.025,78
Periodiseringer (pr. 30.04.18)    (…)  3185    01-08-2015    31-07-2018     -6.756,45    3,00    -20.269,34
Periodiseringer (pr. 31.05.18)    (…)  3185    01-08-2015    31-07-2018     -6.756,45    2,00    -13.512,89
Periodiseringer (pr. 30.06.18)    (…)  3185    01-08-2015    31-07-2018     -6.756,44    1,00      -6.756,44
Periodiseringer (pr. 31.07.18)    (…)  3185    01-08-2015    31-07-2018  243.232,08    0,00              0,00


Periodiseringer (pr. 31.03.18)    (…)  3225   01-02-2016    31-01-2019     -2.620,84   10,00    -26.208,33
Periodiseringer (pr. 30.04.18)    (…)  3225   01-02-2016    31-01-2019     -2.620,83    9,00    -23.587,31
Periodiseringer (pr. 31.05.18)    (…)  3225   01-02-2016    31-01-2019     -2.620,84    8,00    -20.968,68
Periodiseringer (pr. 30.06.18)    (…)  3225   01-02-2016    31-01-2019     -2.620,84    8,00    -20.968,68
Periodiseringer (pr. 31.07.18)   
(…)  3225   01-02-2016    31-01-2019     -2.620,83    6,00    -15.725,00
 

Ovenstående er generelt for all bilag med "Til" dato i 2018 (korrekt) hhv. efter 2018 (fejlbehæftet). Tilsvarende fejl var ikke tilstede pr. 30.06.2017.

Vi har set i vores Log, og der er kun periodiseret én gang pr. måned. 

Gættede først på at det var en afrundningsfejl i jeres beregning af Rest tid, som afgjorde om der blev talt en måned ned eller ej. Men det kan det ikke være, da udregningen af "Rest. mdr." regnes som decimaltal og ikke som heltal. Så det virker som en mere alvorlig fejl.


 

besvaret 19 Sep Spørgsmål af ticra (890 points)
Charles,

Sker der noget på denne??? Eller skal den til supporten
God dag Michael.

 

Du må mange gange undskylde at jeg først svare tilbage nu. Det er slet ikke okay at jeg først fanger dig nu. Jeg kan se at min kollega Susan havde svaret tilbage på en mail fra dig. Det er helt korrekt at jeg var på ferie, dog havde jeg ingen besked fået omkring det manglende svar, samt at det ikke lå i vores inbox. Jeg må derfor undskylde rigtigt mange gange, da jeg ikke selv synes det er okay at du har ventet i så lang tid.

Jeg har straks været ude hos en af mine kollegaer og bedt ham ringe dig op omkring sagen. I forhold til de billeder du har sendt er det svært for mig præcist at se hvad fejlen er, så jeg tænker vi får brug for noget mere information og gå hele sagen i gennem.

Jeg håber at vi kan fange dig snarest muligt og så er jeg frygtelig ked af den behandling du har oplevet. Jeg håber vi finder en løsning på din problematik og at vi kan rette det ASAP.

Hav en rigtigt god dag og igen undskyld!

Jeg har pillet to fakturer ud af de månedlige rapporter af periodisering, så "periodiseringer (pr. 31.03.18)" betyder, at det er data fra rapporten "periodiseringer" med data sat til 31.03.2018.

Øverst er vist data for Faktura nr. 3185. Den har periodisering med start dato 01.08.2015 og slutdato 31.07.2018. Periodiseringsbeløb er 6.756,45 kr. om måneden. Næstsidste og sidste kolonner er hhv. resttid og restbeløb. Hvis I følger data i disse kolonner måned for måned, ses det, at resttid og restbeløb reduceres som forventet med en måned hver kalendermåned. Dette ser vi for alle fakturer med slutdato i 2018.

Nederst er vist data for Faktura nr. 3225. Den har periodisering med start dato 01.02.2016 og slutdato 31.01.2019. Periodiseringsbeløb er 2.620,84 kr. om måneden. Næstsidste og sidste kolonner er hhv. resttid og restbeløb. Hvis I følger data i disse kolonner måned for måned, ses det, at resttid og restbeløb IKKE reduceres som forventet med en måned hver kalendermåned. Pr. 30.06.2018 er der ingen reduktion. Pr. 31.07.2018 er der 2 måneders reduktion. Dette ser vi for alle fakturer med slutdato i 2019 eller senere.

Data er hentet ud fra de samme Periodiseringsrapporter, så det undrer os, hvad vi har foretaget os, som kan lede til denne periodisering.

 

Hej Michael.

 

Tusind tak for den ekstra information, jeg ved du har snakket med min kollega Alexander omkring sagen og at der er blevet oprettet en ticket, jeg vil dog videregive dette til vores teknikere som ekstra information, så de også har det ekstra som tekst.

De er selvfølgeligt på sagen, og jeg håber vi kan finde frem til hvorfor dette er sket, det kan selvfølgeligt godt tage noget tid men både teknikken og jeg skal nok vende tilbage ligeså snart vi ved yderligere.

Hvis du ellers oplever noget, som ikke ser helt korrekt ud, så videregiv det gerne her, så ser vi straks på din bug.

Fortsat god December.
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”