forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Opdeling af fakturaer med forudbetaling...

0
Har brugt e-conomic i mange år og mangler bare så mange funktioner..Føler ikke systemet følger med tiden!

-Funktion til at opdele en faktura i en forudbetalt del og så den del som blive tilbage.

Under en kunde kan man vælge betalingsbetingelser, men det er alt for simpelt. En betalingsbetingelse skal kunne oprettes som 60% af fakturaen skal forudbetales resten skal måske være på 20 dage netto.... Der mangler regler til at styre ting.
spurgt 11 Sep, 2018 i Forslag » e-conomic generelt af cl (280 points)

1 Svar

God dag cl.

Tak fordi du bruger din tid her på forum.

Jeg er da ked af at høre hvis du føler e-conomic ikke følger med i tiden. Forhåbentligt kan vi få nogen af de funktioner som du ønsker oprettet.

I forhold til din problematik her, så kan jeg godt se mening i at man skulle kunne definere en forudbetaling på en faktura. På nuværende tidspunkt kunne man jo sende hele fakturaen afsted, og derefter oprette en indbetaling i systemet som straks definere f.eks. de 60%.

Jeg vil dog meget gerne høre hvad du havde i tankerne i forhold til at lave en mere strømlinet forudbetaling. Hvordan tænker du det skulle foregå, og hvilket krav ville du have til dette system?

Skulle det være et enkelt felt hvor man kunne definere en forudbetalings procent. Hvilken dato skulle den bogføre forudbetalingen på?

Jeg vil meget gerne høre hvordan vi bedst ville kunne løse det for dig. På samme tid vil jeg også gerne finde ud af om dette er et behov som vi skal prioritere frem for mange af de andre fantastiske idéer som kommer ind her på forum. Derfor tænker jeg også at jeg vil lade indlægget ligge i en længere periode, som kan bruges til at diskutere funktionaliteten og på samme tid viser om dette har en interesse for vores brugere.

Lad mig endeligt høre fra dig så jeg også kan få en bedre forståelse.

Hav en rigtigt god dag! :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 12 Sep, 2018 Forslag af Charles Jensen (13,780 points)

Syltekrukke, men et fint langt svar. no

-Når du åbner en kunde under kunder kan du se mail adressen. Åbner du kunden igen under ordre kan du næsten intet se om kunden mail er væk.

-Knytte et tekst felt på hver kunder hvor man kan skrive et eller andet. Der findes en tåbelig metode under "Flere -> Noter" som jeg sjældent bruger.

-

God dag cl.

Jeg kan se du at kommet med nogle flere behov hvilket også er fint.

I forhold til den først problemstilling i dit svar, så er det korrekt at mailen ikke kommer frem her. Denne mail vil først vise sig når man trykker på knappen "Send ordre" da det først er her kravet til mailen er. Derfor viser den her en mail, så vidt den er skrevet på kunden. Er der ikke en mail, får du selv valgmuligheden for at skrive en. Man bruger dog ikke selve ordren til at redigere i selve kundens opsætning, men kun i den individuelle ordres detaljer. Du kan derfor sagtens se mailen, det bare lige at klikke det rette sted. :-)

I forhold til noten så er jeg enig i at dette felt ikke bliver brugt så flittigt og godt kunne trænge til en ændring. Hvad tænker du  vi skulle gøre for at få lave en kundenote som du ville bruge?

Det skam ikke for at være en syltekrukke at jeg skriver som jeg gør. Vi får rigtigt mange gode forslag ind på forum, og vi prøver som regel at ramme de forslag som gavner flest brugere. Ikke for at sige at en god idé ikke er god nok, for det er nærmest alle idéer. Jeg vil selvfølgeligt også gerne have dit tag på hvordan tingene skal laves, da det ikke ville gå hvis vi lavede et nyt system, hvis det ikke passede til dit behov alligevel. Jeg håber at det giver mening, og så må du have en rigtigt god dag.
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”