forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Projekt visning i omsætningsstatistikken

+1
Hej,

I omsætningsstatistikken (Under rapport > kunder > omsætningsstatistik) er det muligt at vælge udgangspunkt i: kunder, varer eller medarbejdere. Er det ikke muligt at få lavet det sådan, at man også kan vælge projektnumre? Det vil gøre livet meget nemmere i stedet for kun at kunne slå 1 projekt nummer op ad gangen.

Det er muligt at vælge fra/til projektnummer, men så bliver tallene lagt sammen ud fra hvilket udgangspunkt man har valgt, og man få det ikke ud pr. projektnummer. Så derfor kan det desværre ikke bruges.
spurgt 6 Sep, 2018 i Forslag » e-conomic generelt af Komplex it (290 points)

1 Svar

Hej Komplex it.

Mange tak for dit indlæg, det er helt rigtigt at man systemet ligger alle projekterne sammen i omsætnings statistikken.

Jeg skal dog lige høre hvad du helt præcist ønsker at se. Vi har nemlig en projektsaldoliste under "Rapporter -> Projekter -> projektsaldoliste".

Herinde ville du kunne søge dine projekter op og se deres kostpris samt hvad der er faktureret og se en dækningsbidrag/dækningsgrad. Hvor bekendt er du med denne rapport, og ville det være muligt at anvende denne? Hvilket tal er det evt. præcist du ønsker der skal vises, og hvordan?

Lad mig høre fra dig, så jeg kan få en forståelse for behovet. :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 11 Sep, 2018 Forslag af Charles Jensen (13,780 points)
Hej Charles,

Jeg kender skam godt projektsaldolisten, og bruger den hver måned, når jeg skal afstemme vores sager :).

Jeg skal prøve at forklare, så godt jeg kan. Ellers er du velkommen til at ringe til mig på 20264690.

Når vi laver en faktura, så skiver vi vores forventede omkostninger i forbindelse med fakturaen i feltet "kostpriser". Den kostpris kommer til at figurerer i omsætningsstatistikken. Når jeg skal lave månedsregnskabet, afstemmer jeg alle vores projekter (ca. 200 stk), ved hjælp af projektsaldolisten, der viser de reelle omkostninger, der er kommet ind på projektet, op i mod omsætningsstatistikken, der jo viser de forventede omkostninger. Det er yderst sjældent, at de bare passer med hinanden.

Som det er nu, må jeg hver måned igennem ca 200 sager i omsætningsstatistikken, hvor jeg skriver det samme prokjektnummer i både "fra projekt" og "til projekt", så jeg får tallet for den ene projekt isoleret. Det er virkelig en langsommelig process.

Derfor ville det jo være en kæmpe hjælp og en stor tidsbesparelse, hvis jeg i stedet for kunne nøjes med at vælge mit datointerval og vælge "projekter" i drop down boksen. Så kan jeg jo matche tallene i omsætningsstatistikken direkte med tallen fra projektsaldolisten.

Håber virkelig på, at det kan lade sig gøre.

Mvh Laila
Hej igen Laila.

Okay, så man kan sige at du ønsker muligheden for at sortere i omsætnings statistikken på projekter for at sammenligne den med projektsaldolisten, så du kan se den forventede omkostning sammenlignet med hvad der rent faktisk står på projektet?

Har jeg forstået det korrekt? :-)
Hej igen,

Lige præcis :).

Jeg bruger det til at holde styr på vores omkostninger, da der godt kan gå flere måneder (nogle få op til 3 år) fra projektet er oprettet, til alle omkostninger er inde, og projektet kan afsluttes.
Hey Laila.

Super, det kan jeg godt se mening i, jeg vil dog sige det lyder som en meget specifik case. Jeg vil meget gerne se om der også er andre der har brug for at se deres projekter under omsætnings statistikken. Jeg tænker at jeg lader dette indlæg ligge i 2 ugers tid. Så får jeg en lille føler for hvor stort behovet er for dette.

Du høre fra mig, og hvis du har nogen spørgsmål skal du selvfølgeligt bare svare her. Så ser jeg det straks. :-)

Hav en rigtigt god uge.
Hej igen igen,

Jeg er da glad for, at det giver mening :). Så langt så godt. Men du kan sagtens have ret i, at det er en specifik case.

Jeg vil afvente med spænding og krydse fingre for, at det kan lade sig gøre, da det godt nok vil gøre det meget nemmere for mig.

Tak og i lige måde :)

Hej Laila.

Så er jeg tilbage igen efter at have snust til hvor stort behovet er for at kun specificere projekter i omsætnings statistikken. Jeg har været lidt ind over mine kollegaer omkring om nogen har hørt dette forslag, hvor jeg desværre ikke rigtigt har fanget nogen med den samme idé/behov. Det er lidt den samme historie her på forum. Jeg synes ikke idéen er dårlig da jeg godt kan se hvad du kan bruge den til. Dog har vi mange andre idéer og forslag som på nuværende tidspunkt ser et større behov. Du kan finde vores liste over disse idéer ude til højre ved at trykke på knappen "Overvejes" når du sidder under forslag.

Vi prøver så vidt som muligt at prioritere de behov som er størst. Så selvom at vores udvikling måske ville acceptere idéen, så ville jeg ikke kunne give et definitivt tidspunkt at denne idé ville blive udført på. 

I stedet vil jeg nok anbefale evt. at tage kontakt til vores partner "report123" grunden til at jeg har dem i tankerne, er at de kan lave specifikke og skræddersyede reporter fra e-conomic. Vi håber lidt på at vi kan lave hele vores "Rapporter" fane om i samarbejde med en af vores søster selskaber under Visma vingen. De specialisere i rapporter, og skulle jeg høre noget om at det bliver til virkelighed, så skal jeg nok vende tilbage og forsøge at pitch idéen for dem. Jo flere idéer vi har dertil jo bedre.

Jeg må dog undskylde for denne gang, men det bliver ikke implementeret for nu. Jeg håber dog du fortsat vil skrive på forum med dine idéer, så lover jeg at jeg gør mit bedste for at se om vi kan få det med på vores roadmap.

Hav en rigtigt god dag.

Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”