Hej Charles,
Jeg kender skam godt projektsaldolisten, og bruger den hver måned, når jeg skal afstemme vores sager :).
Jeg skal prøve at forklare, så godt jeg kan. Ellers er du velkommen til at ringe til mig på 20264690.
Når vi laver en faktura, så skiver vi vores forventede omkostninger i forbindelse med fakturaen i feltet "kostpriser". Den kostpris kommer til at figurerer i omsætningsstatistikken. Når jeg skal lave månedsregnskabet, afstemmer jeg alle vores projekter (ca. 200 stk), ved hjælp af projektsaldolisten, der viser de reelle omkostninger, der er kommet ind på projektet, op i mod omsætningsstatistikken, der jo viser de forventede omkostninger. Det er yderst sjældent, at de bare passer med hinanden.
Som det er nu, må jeg hver måned igennem ca 200 sager i omsætningsstatistikken, hvor jeg skriver det samme prokjektnummer i både "fra projekt" og "til projekt", så jeg får tallet for den ene projekt isoleret. Det er virkelig en langsommelig process.
Derfor ville det jo være en kæmpe hjælp og en stor tidsbesparelse, hvis jeg i stedet for kunne nøjes med at vælge mit datointerval og vælge "projekter" i drop down boksen. Så kan jeg jo matche tallene i omsætningsstatistikken direkte med tallen fra projektsaldolisten.
Håber virkelig på, at det kan lade sig gøre.
Mvh Laila