forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Dysfunktion ved oprettelse af Kontaktpersoner i kundekartoteket.

0
Når man opretter nye kunder, så kan man bruge 3 faneblade (Generelt, Øvrigt og Levering). Under Levering kan der indtastes både navne i "Attention" og under "Deres reference".

Problemet er, at man ikke kan se en oversigt over de indtastede personer, hverken det ene eller andet sted. Man kan således ikke genfinde en indtastet reference eller attention - og enten genanvende den i et andet kundekort ved samme organisation (ex. en stor kommune), og man kan heller ikke rette de indtastede navne, hvis der er opstået fejl.

Hvorfor ikke bare vise en luiste over alle de indtastede personer både vedr. Attention og Deres referencen (ligesom man kan se ved "Vores reference".

VH Peter Wright Jørgensen
spurgt 4 Sep, 2018 i Forslag » e-conomic generelt af PWJ (140 points)

1 Svar

God dag Peter.

 

Tusind tak for dit indlæg.

Okay, så man kan sige det at du ønsker er en liste hvor du har muligheden for at genanvende de samme kontaktpersoner på hver en kunde, samt muligheden for at redigere i de indtastede navne på kontaktpersonerne, forstår jeg det korrekt?

 

Hav en god dag! :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 6 Sep, 2018 Forslag af Charles Jensen (11,400 points)
Hej Charles.

Ja du har forstået mit ønske korrekt.

VH Peter
Super, godt at jeg ikke var helt forkert på den.

Man kan også sige at grunden til at vi ikke har gjort det muligt at genanvende de samme kontaktpersoner, kommer af at de forskellige kunder som sådan ikke burde have den samme kontaktperson, bortset fra hvis det selvfølgeligt er det samme firma, på flere kunder oprettet i systemet.

Jeg har heller ikke hørt om at dette skulle være et krav fra andre brugere, så jeg vil meget gerne lige se på hvor stort et behov der er for denne funktionalitet. Jeg er nemlig lidt bange for det måske ville skabe et større rod for andre brugere, end det ville gavne. Så jeg håber at vi kan få nogle flere brugere med ind i debatten.

Jeg tænker derfor jeg lader dette indlæg ligge i en 14 dages tid for at give andre muligheden for at komme med deres mening. Jeg selvfølgeligt på hvilket svar der skulle komme er og parat til at besvare alt hvad der kommer herinde.

Hav en god tirsdag.
God mandag morgen Peter.

Så er jeg tilbage igen med nyt. I forhold til forslaget vil det ikke være noget vi implementere denne gang. I forhold til at kontaktpersonerne som regel er forskellige fra virksomhed til virksomhed, føler vi ikke det giver mening at det på nuværende tidspunkt skal være en hel samlet liste.

Det ser også ud til at være en meget specifik sag. Jeg synes som sådan ikke idéen er dårlig da man jo f.eks. godt kan have 10 forskellige kunder oprettet for en kunde. Så ville det måske give mening at kontaktpersonerne kunne genanvendes det samme sted.

Dog med alle de andre gode idéer som skal udvikles, må jeg desværre sige at denne bliver ned prioriteret. Det undskylder jeg!

Jeg håber dog at du vil fortsætte med at komme med idéer til e-conomic. Vi prøver så vidt muligt at få alt med hvad vi kan klemme ind i udviklingen.

Jeg vil ønske dig en fantastisk uge!
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”