forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Udskrifter i Excel, udskriftsformater

0
Visning/udskrifter i Excel kan efter min mening forbedres betydeligt:

1: Hver gang jeg danner en udskrift i Excel kommer en masse blanke sider, med mindre jeg ændrer i Tekstformateringen - hver gang!

2: Ved udskrift af f.eks. Saldobalance i Excel, mangler jeg, at der aut. udskrives på ny side når Aktiver starter.

3: Ved udskrift af Kontokort indsættes til stor gene en blank kolonne i hveranden række.

Med venlig hilsen
Anne Bjørnsten
A B Consult - Regnskabsassistance
spurgt 14 Sep, 2010 i Forslag » Import og eksport af data af A B Consult (2,020 points)
status opdateret 26 Aug, 2013 af Peter Friis

4 Svar

Hej,

Når der siges udskriv i Excel er det en funktion vi har tilføjet, således at man selv kan redigere i sine data og få det til at se ud som man vil. Derfor, kort sagt, vil de ting som du godt kunne tænke dig, være muligt selv at ændre i Excel.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Sep, 2010 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Jo tak, men hvorfor har I lavet et udskriftsformat, som indsætter en blank kolonne i hveranden kolonne (som nævnt ovenfor)? Mener I, at der er brug for den ekstra tomme kolonne? Jeg har talt med jer om det før, bl.a. med Dorthe.
Jeg kunne da forestille mig, at udskriften i Excel blev bedre, hvis I fjernede de blanke kolonner. De, som evt. måtte have brug for ekstra tomme kolonner, kunne så indsætte den

Med venlig hilsen
Anne Bjørnsten
A B Consult - Regnskabsassistance
besvaret 21 Sep, 2010 Forslag af A B Consult (2,020 points)
Jeg giver ABC ret i, at det kan være lidt irriterende med de blanke kolonner, og det giver ikke mening de indsættes, når det ikke er i alle udskrifterne. Men med excel kan du markere alle de tomme kolonner på en gang ved at holde ctrl nede, og klikke på de enkelte kolonne-overskrifter, og så højreklikke og trykke slet, så sletter du dem alle i én arbejdsgang, uden at skulle slette hver enkelt for sig.

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 21 Sep, 2010 Forslag af SusanneK (15,800 points)
Hej,

Så har jeg siddet og testet på dette og set hvordan det opfører sig i excel, og jeg vil faktisk give jer ret. Jeg har rykket indlægget tilbage i forbedringsforslag, og så vil vi vende tilbage når vi ved nærmere.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 23 Sep, 2010 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”