Hej Jesper,
Vi havde som sagt den funktion i vores gamle Winfinans, derfor har det været en lidt svær tilvending for os at skifte til E-conomic da vores "hoved" leverandør Ruko er gebyr eksperter..
I winfinans fungerede det helt simpelt, du kunne redigerer et varenummer og der kunne du vælge om "vare x" har et følge varenummer og hvis du skrev et følgevarenummer ind, når du så brugte "vare x" på en faktura, så kom følgevarenummeret automatisk med på fakturaen, uden du skulle gøre andet.
Altså i praksis:
Der er mange typer nøgler hos Ruko og nogle af dem har et temmelig stor gebyr
Når Vi bestiller en systemnøgle blabla hos Ruko og den ankommer med posten, så står der typisk en utoldmodig kunde i butikken og vil have sin nøgle med og skal betale med det samme, så fakturaen skal laves nu.
Vi kan typisk huske varenummeret, eller kender typen på nøglen og kan derfor hurtigt finde den i E-conomic, men så får vi ikke gebyret på, med mindre man helt sikkert kan huske at lige nettop denne type har et ekstra gebyr og dermed skal man så også lige huske varenummer på gebyret, som i øvrigt er forskelligt fra nøgle til nøgle.....
Det største problem er så at Jo ældre nøgle jo større sansynlighed er der for at Ruko kommer et gebyr på, eller det f.eks. kommer til næste år.
Lige nu har vi store seddler på kassen, hvor der står husk at tjekke for gebyr, men det kan du kun se på fakturaen, fordi Ruko ikke kan finde ud af at skrive gebyr på følgeseddlerne og typisk har vi ikke modtaget fakturaen endnu....
Vi har samme problem med flere og flere leverandøre, så jeg tænker bare at det ville være en funktion som mange ville tage imod med kyshånd..
Vi kunne også finde på at bruge denne funktion til kørsel/service vogn, da det også for det meste er standard når en tekniker har være ude hos en kunde.
Med venlig hilsen
Jonas Tømming