Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Brug af flere sessioner på en gang, valuta, chat og bankafstemning

+1

Hej

Flere sessioner ad gangen
Jeg har til min skræk opdaget at det ikke længere er muligt at køre med flere sessioner åbne ad gangen uden at få en række fejl mht. opdatering mv. Fx. i bankafstemning. Jeg har brugt e-conomic i ca. 10 år og har altid kørt med at have 4-5 sessioner åbne ad gangen. 2 til bankafstemning/bogføring af differencer mv. 1 til lagerfakturaer og 1 -2 til øvrige opslag. Det hele har jeg arrangeret på mine skærme så jeg har et godt overblik og kan skifte mellem forskellige arbejdsopgaver i løbet af dagen. Bonus er at jeg slipper for at klikke rundt imellem de forskellige funktioner i e-conomic da de allerede er åbne. Normalt villle jeg jo så kunne opdatere i bankafstemningen fx. og så se de kladder jeg lige har lavet og få dem udlignet inden jeg bogfører dem. Har prøvet med at køre bankafstemning i separat vindue, men den opdaterer stadig ikke (jo ind imellem med F5).

Bankafstemning - fejl.
Derudover får jeg nu en del fejl bl.a. i bankafstemningen hvor jeg får vist en række kladdeposteringer på de forkerte bankkonti. Har fået at vide at det kan skyldes at jeg har mange sessioner åbne. Dog har jeg selv testet med kun 1 åben at fejlen stadig sker??? Det er meget uoverskueligt og jeg forstår ikke helt hvordan de havner i et visningsbillede på en konto de slet ikke er tilknyttet. Hvis jeg fx. skriver 5831 i kladdeposteringen kan jeg risikere at få denne postering vist på bankkonto 5841 osv.. Dvs. man har både nogle der hører til og nogle fra en anden konto vist i venstre side af bankafstemningen.

Teksterne i venstre side er desuden blevet forkortet, så vi får ikke mulighed for at se nok af vores indlæste data fra Outlay - dvs. vi kan ikke længere se vores valuta beløb (og det er vi ret afhængige af fordi e-conomic ikke kan finde ud af at behandle flere slags valuta, så vi skal sidde og taste differencer mv. og har brug for at kunne identificere de 2 posteringer vha det oprindelige valutabeløb).

Chat - forstyrrende
Da jeg som nævnt kører med mange sessioner er det derfor også utroligt forstyrrende at den nye "forbedrede" chat-funktion vises på samtlige skærmbilleder (normalt ville jeg åbne en session til chat og så arbejde sideløbende på en anden session - det kan man ikke så godt nu for man kan ikke se noget af hvad man laver pga. chatten er i vejen). Kan man forestille sig at chatten kan løsgøres?

Jeg har flere gange fået at vide af supporten at grunden til at man ikke kan køre flere sessioner på en gang er for at det er smartere og det er det "nye og forbedrede e-conomic". I min optik er det dog en kæmpe forringelse af vores arbejdsgange og jeg kan næsten ikke gennemskue hvordan vi fremover skal kunne lave bankafstemning når vi har så store problemer med at opdatere løbende og får vist forkerte posteringer - vi KAN ikke nøjes med 1 session og har ikke tænkt os at investere i 4 nye e-conomic adgange for at kunne arbejde.

Kunne egentlig godt tænke mig at vide fra andre om I oplever samme problematik - ved jo ikke hvordan størstedelen af e-conomic brugerne arbejder. Men har selv kendskab til flere som jeg ved bruger metoden med flere sessioner ad gangen. Og også flere der synes at chat-funktionen er blevet "træls".

Men det var en lille feed-back herfra. Mor er ikke vred - men meget skuffet ;)

Vh Nina

 

i Forslag » Andet af (710 points)
Jeg er enig med Nina I, at det er blevet ringere med den nye opdatering.

1. at vi også oplever, at når vi arbejder i flere sessioner så opdateres bankafstemningen ikke, når den er åbnet i separat vindue.

Så er vi nødt til at lukke vinduet og åbne på ny, førend posteringer mv. opdateres.

2. For små afkrydsningsfirkanter.

3. Sorteringsvalg forsvinder, når man skifter fra måned til måned. Kan det venligst rettes?

4. Nu kan vi ikke længere kopiere de åbne poster i banken og smide dem hurtigt ind i et excel. Dvs. det kan vi godt men nu kommer en linje af de åbne poster så fordelt på 3 linjer i excel a la:

Før : 12.03.18.      Overførsel                 1.256,13

Bliver nu i excel til:

12.03.18

Overførsel

1.256,13

Det er ret så tidskrævende, at skulle flytte alt op, så det står på linje. Kan det ikke rettes?

Dette også, når det stadig ikke er muligt at få e-conomics egen "bankafstemning" ud i excel. Please gør det muligt.

 

/AWA

1 Svar

Hej Nina,

Du kommer ind på flere ting her, så jeg vil prøve at bryde mit svar lidt op.

I forhold til sessioner, så kan jeg sagtens se, hvordan det kan være nemmere med flere faner. Jeg er nødt til lige at spørge for lige at være helt sikker. Du skriver du ikke kan arbejde med flere sessioner. Jeg har lige prøvet at arbejde i fem forskellige faner, jeg antager det er det samme som sessioner, og det virker fint. Hvis jeg lægger en postering i kassekladden og herefter skifter til bankafstemningen, så skal jeg lige opdatere, men hvis jeg gør det, så kommer posteringen fint frem. Hvordan virker det ikke hos dig?

Du skriver også, at der er en fejl i bankafstemningen med at systemet viser forkerte bankkonti. Det har jeg ikke set før jeg vil derfor meget gerne kigge på det. Har du et konkret eksempel, hvor dette sker lige nu?

Den forkortede tekst i venstre side kan jeg godt se. Den undersøger jeg lige og vender tilbage med et svar.

Sidste men ikke mindst, så bringer du chatten op.

Jeg synes det er rigtig ærgerligt, hvis du ikke deler vores overbevisning omkring, at vores nye chat er bedre. Jeg er selv stor fan af den, men det er selvfølgelig en smagssag.

Jeg kan godt se, at det kan være irriterende at have den til at blokere vinduet. Du kan dog altid lukke vinduet og åbne det igen. Det er en af fordele med vores nye chat. Chatten stopper aldrig helt. Næste gang du åbner chatten, så vil du fortsætte i samme samtale med samme supporter. Du kan derfor roligt lukke chatten og arbejde videre indtil du skal tilbage til chatten. Så åbner du den bare igen og skriver videre.

Jeg håber du er frisk på at følge op, så vi lige kan få styr på det det :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Den korte tekst skulle meget gerne være løst nu smiley